محسن پورسیدآقایی صبح امروز در دیدار نوروزی با همکاران خود با تاکید بر اینکه کلان‌شهر تهران سال‌هاست که با معضل آلودگی هوا و ترافیک مواجه است، گفت: به لطف نزولات آسمانی و درعین‌حال اقدامات صورت گرفته در خصوص کنترل و نظارت بر عوامل آلایندگی خودروها (از طریق معاینه فنی) سال ۹۷ را با کمترین روز آلوده و بدون تعطیلیِ ناشی از افزایش آلاینده‌ها در هوا سپری کردیم. ازاین‌رو ادامه برنامه‌های ما در جهت کاهش آلودگی هوای تهران به‌عنوان محور نخست اقدامات معاونت حمل‌ونقل و ترافیک در سال ۹۸ موردتوجه است.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران تاکید کرد: توسعه و نوسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی با تکمیل خط ۶ و ۷ مترو، ساخت پایانه‌های موردنیاز مترو و خرید وسایل نقلیه عمومی اعم از واگن مترو، مینی‌بوس و اتوبوس از دیگر محورهای مورد تاکید در مدیریت ترافیک تهران است.

وی با بیان اینکه پارامترهای شاخص توسعه در یک شهر؛ حمل‌ونقل عمومی پاک، پیاده‌راه‌ها و دوچرخه است، گفت: حمل‌ونقل سبز باید محور عمل باشد که این مهم نیازمند یک برنامه‌ریزی جدی است. به همین منظور نیز توسعه مسیرهای دوچرخه‌سواری و افزایش تعداد این وسیله نقلیه پاک در دست اقدام است.

پورسیدآقایی در ادامه با اشاره به تکمیل طرح ترافیک و برداشتن حلقه زوج یا فرد و توسعه فضای پارکینگ در سطح شهر خاطرنشان کرد: معتقدم جهت‌گیری و اقداماتِ در دست اجرا باید به‌گونه‌ای باشد که کاهش آلودگی هوا و ترافیک و نیز توسعه حمل‌ونقل عمومی را به همراه داشته باشد.

معاون شهردار تهران در پایان تاکید کرد: باید تلاش کنیم آسمان آبی شهر را که به خاطر تولید خودروی بی‌کیفیت ازدست‌داده‌ایم مجددا به پایتخت بازگردانیم.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.