دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در اظهاراتی در جریان بازدید از یک پایگاه گشت مرزی در جنوب ایالت کالیفرنیا با وجود آن که تلاشهای مکزیک در راستای مقابله با کاروانهای مهاجران عازم شده از سمت آمریکای مرکزی را تحسین کرد اما به این کشور هشدار داد که در صورت لزوم می تواند مرز مشترک دو کشور را فورا ببندد.

ترامپ در سخنرانی خود رسانه های آمریکا را متهم به انتشار "اخبار دروغ فراوان" درباره مدت زمان مورد نیاز برای انجام این اقدام کرده و گفت: بستن این مرز یک سال طول نخواهد کشید، این کار یک روزه انجام می شود.

به گزارش اسپوتنیک، رئیس جمهور آمریکا در حالی این اظهارات را مطرح کرد که پیشتر در روز پنجشنبه گفته بود به مکزیک یک سال فرصت می‌دهد تا در این باره اقدام جدی کند.

رئیس‌جمهور آمریکا تاکید کرده بود اگر در پایان یک سال مورد نظر او تغییری در وضعیت مرز مکزیک پدید نیاید او ممکن است عوارض واردات قطعات خودرو از این کشور را بالا ببرد و در صورت ثمربخش نبودن این راهکار مرزهای جنوبی کشورش را خواهد بست.

مکزیک یکی از اصلی‌ترین شرکای تجاری صنعت خودروسازی آمریکاست و بسیاری از قطعات اصلی خودروهای آمریکایی در این کشور تولید می‌شود. به طوری که کارشناسان می‌گویند در صورت بسته شدن مرز مکزیک صنعت خودروسازی در آمریکا فلج خواهد شد.

ترامپ در صحبتهای جدید خود با تاکید بر این که هنوز هم نظرش در این مورد تغییر نکرده، گفت: باید بگویم که مکزیک خیلی خوب عمل کرده است.

ترامپ همچنین در جریان این بازدید، با گروهی از رهبران ارتش و گشت مرزی آمریکا دیدار کرده و در ادامه از یک بخش از حصارهای بازسازی شده در راستای وعده اش برای احداث دیوار در مرز با مکزیک بازدید کرد.

او در جریان این بازدید نیز گفت: ما بخش زیادی از آن را ساختیم. این حصار نسبت به دیوار قبلی بهتر و بسیار موثر تر است.

ترامپ قرار است امروز (شنبه) در کنفرانس موسوم به "کنفرانس ائتلاف یهودیان جمهوریخواه" در لاس وگاس سخنرانی کند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.