درست در ساعاتی که تمام نگاه ها به شمال کشور و استانهای گلستان و مازندران خیره شده بود، غافلگیری بزرگ حوادث طبیعی این بار در شیراز اتفاق افتاد. سیلابی مهیب باعث شد سیل بند شمال شهر در محدوده دروازه قرآن شکسته شود و به ناگهان سیلاب، تمام خودروهای ورودی کلانشهر جنوب کشور را با خود برد.

ایزدی خبرنگار خبرگزاری خبرآنلاین در شیراز به نقل از مسئولان شهرداری می گوید تاکنون (ساعت ۱۴ روز دوشنبه ۵ فروردین) دست کم ۴ نفر در سیلاب مهیبی که از دروازه قرآن (ورودی شمالی شهر) به سمت پایین سرازیر بوده است، کشته شده اند. تصاویر وحشتناکی که در شبکه های اجتماعی منتشر شده نشان می دهد دست کم ۵۰ خودرو در مسیر سیلاب به شدت با یکدیگر برخورد می کنند و تعداد زیادی از مردم، وحشت زده به اراضی مرتفع می گریزند.

یک شهروند در این باره به خبرآنلاین می گوید: ستاد بحران استان از دیروز به همه تلفن های همراه ۶ پیامک هشدار فرستاده است با این حال باز هم بسیاری از شهروندان شیرازی و مسافران نوروزی مشغول تماشای سیلاب عظیمی هستند که در بستر رودخانه خشک وسط شهر جاری است و احتمال آسیب و تلفات بیشتر می رود.

شهرداری شیراز به شهروندان و مسافران نوروزی هشدار داده است در کنار گذرهای رودخانه خشک توقف نکنند.

محمدرضا دهقانی مدیرکل ارتباطات شهرداری شیراز هم با توجه به هشدار مدیریت بحران مبنی بر بارندگی شدید در این کلانشهر گفت: کنارگذرهای رودخانه خشک به علت بارندگی مسدود هستند و شهروندان و مسافران می توانند برای تردد از مسیرهای جایگزین استفاده کنند.

او به مردم توصیه کردبرای افزایش ایمنی خود از خودروی شخصی استفاده نکنند.

مدیران شهری به مترو و ناوگان اتوبوسرانی این شهر آماده باش داده اند و شیراز در وضعیت بحرانی است.

شهرداری هم اعلام کرده است مسافران نوروزی به منظور اسکان از سالن های سرپوشیده مشخص شده توسط شهرداری شیراز و به ویژه نمایشگاه بین المللی شیراز واقع در شهرک گلستان استفاده کنند.

 

اوضاع در کهگیلویه و بویراحمد بحرانی است

در استان همجوار شیراز یعنی کهگیلویه و بویراحمد هم باران شدیدی در حال بارش است. برخی شهروندان از دهدشت به خبرآنلاین گفته اند باران شدید باعث آبگرفتگی در معابر شده ولی چون اخطارهای لازم به مردم داده شده است، تاکنون تلفات جانی از سیلاب گزارش نشده.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.