اخطاریه شماره ۳ سازمان هواشناسی به شرح زیر است؛

سامانه بارشی در غرب و جنوب کشور در حال شکل گیری است و از اواسط وقت امروز و طی روز های دوشنبه و سه شنبه ضمن تقویت ، به مناطق مرکزی و شمال شرق کشور نیز کشیده خواهد شد.  بر این اساس وضع هوای مناطق تحت تاثیر این سامانه به شرح زیر پیش بینی می شود:

یکشنبه ۹۸/۰۱/۰۴

رگبار و رعدوبرق با احتمال وقوع سیلاب ناگهانی وبالا آمدن موقت رودخانه ها در  استان  هرمزگان، مرکز و شرق سیستان و بلوچستان و جنوب کرمان، رگبار باران ، سیلابی شدن مسیل ها و آبگرفتگی  معابر در استان های ایلام، لرستان، شمال خوزستان، جنوب کردستان،کرمانشاه و غرب چهار محال بختیاری .

دوشنبه ۹۸/۰۱/۰۵:

رگبار باران گاهی همراه با  رعدوبرق و وزش باد شدید و وقوع سیلاب، طغیان رودخانه ها در استان های  خوزستان، بوشهر، ایلام، کرمانشاه، شرق کردستان ، لرستان، کهگیلویه و بویر احمد، چهارمحال و بختیاری، فارس ، غرب اصفهان و جنوب قم ؛ بارش باران و در ارتفاعات بارش برف و  لغزندگی جاده  در جاده های کوهستانی و برفگیر استانهای مرکزی ،لرستان، چهارمحال و بختیاری،  زنجان، همدان، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل،ارتفاعات البرز در استانهای تهران، البرز، قزوین و سمنان ؛ بارش باران  با احتمال آبگرفتگی معابر عمومی در گیلان و غرب مازندران.

سه شنبه ۹۸/۰۱/۰۶:

بارش باران همراه با رگبار و رعدوبرق ، وقوع سیلاب و طغیان رودخانه ها  در استان های خوزستان، ایلام، کرمانشاه، لرستان، کهگیلویه و بویر احمد، چهارمحال و بختیاری، بوشهر،  فارس، شمال هرمزگان ، جزایر خلیج فارس و  غرب اصفهان ؛  رگبار و رعدوبرق و وزش بادشدید با احتمال سیلابی شدن مسیل ها در غرب  استان یزد، غرب کرمان ، قم. سمنان، خراسان شمالی ، شمال خراسان رضوی ، البرز و شمال تهران. همچنین بارش برف  و باران در ارتفاعات و جاده های کوهستانی زاگرس و البرز.

 به سبب شدت بارش در مناطق یاد شده ،  اقدامات زیر توصیه می شود:

 برای سفر در مسیرهای یاد شده  لازم است برنامه ریزی با توجه به شرایط جوی انجام شود و طی روزهای آینده برای سفر در مناطق کوهستانی احتیاط لازم در نظر گرفته شود. همچنین از توقف در حاشیه و بستر رودخانه ها  و مناطق مستعد سیلاب جدا خودداری شود.

به سبب بارش های قابل ملاحظه و رگبار و رعدوبرق، وقوع سیلاب و طغیان رودخانه ها در غرب و جنوب غرب کشور پیش بینی می شود بنابراین  توصیه می شود تمهیدات لازم از سوی مدیریت منابع آب بعمل آید. 

با توجه پیش بینی بارش برف و کولاک برف و همچنین احتمال وقوع بهمن طی روزهای دوشنبه تا سه شنبه، صعودهای کوهستانی  در البرز و بویژه زاگرس توصیه نمی شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.