در این اخطاریه با اشاره به اینکه طی امروز (۹ اسفند) آب‌گرفتگی معابر عمومی و احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها در استان‌های کرمانشاه، ایلام، شمال خوزستان و لرستان وجود دارد، آمده است: همچنین بارش برف و کولاک، کاهش دید و لغزندگی جاده‌ها در ارتفاعات و جاده‌های کوهستانی واقع در زاگرس، البرز و ارتفاعات شمال شرق به‌ویژه استان‌های چهارمحال و بختیاری، لرستان، اردبیل، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کردستان، شمال کرمانشاه، زنجان، قزوین، البرز، تهران، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی پیش‌بینی می‌شود.

بر اساس اخطاریه سازمان هواشناسی، طی فردا در استان‌های سیستان و بلوچستان و شرق کرمان نیز وزش باد شدید و خیزش گردوخاک، کاهش دید و کیفیت هوا وجود خواهد داشت.

در ادامه این اخطاریه با اشاره به وضعیت جوی فردا (۱۰ اسفند) آمده است: طی فردا آب‌گرفتگی معابر عمومی و احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها در استان‌های کرمانشاه، ایلام، شمال خوزستان، لرستان، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، هرمزگان و جنوب کرمان پیش‌بینی می‌شود همچنین احتمال بارش برف و کولاک، کاهش دید و لغزندگی جاده‌ها در ارتفاعات و جاده‌های کوهستانی واقع در زاگرس، البرز و ارتفاعات شمال شرق به‌ویژه استان‌های چهارمحال و بختیاری، لرستان، جنوب آذربایجان شرقی، جنوب آذربایجان غربی، کردستان، شمال کرمانشاه، زنجان، قزوین، البرز، تهران، شمال سمنان، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی وجود دارد.

سازمان هواشناسی در بخش دیگری از اخطاریه خود از تداوم وزش باد شدید و خیزش گردوخاک و کاهش دید و کیفیت هوا در استان‌های سیستان و بلوچستان و شرق کرمان طی فردا خبر داده است.

همچنین در اخطاریه مذکور به تداوم وضعیت جوی ناپایدار طی روز شنبه (۱۱ اسفند) اشاره‌شده و آمده است که طی این روز نیز در استان‌های خراسان جنوبی و شمال سیستان و بلوچستان آب‌گرفتگی معابر عمومی و احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها وجود دارد.

در پایان تأکید شده است که تمهیدات لازم از سوی سازمان‌های ذی‌ربط جهت کاهش خسارات احتمالی در نظر گرفته شود و هم‌وطنان از تردد غیرضروری در جاده‌های کوهستانی منتهی به این مناطق و توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها خودداری کنند و در صورت تردد، تجهیزات کامل زمستانی به همراه داشته باشند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.