در اطلاعیه سازمان هواشناسی آمده است: «بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، از بعدازظهرفردا (۹ دی ماه) سامانه‌ای بارشی از جنوب غرب و جنوب وارد کشور می‌شود و بارش باران همراه با وزش باد و در برخی مناطق رعد و برق در استان‌های فارس، بوشهر و کهگیلویه و بویراحمد آغاز می‌شود. در مناطق مرتفع و کوهستانی بارش به‌صورت برف پیش‌بینی می‌شود.

روز دوشنبه (۱۰ دی ماه) این سامانه تقویت می‌شود و علاوه بر این مناطق در غرب خلیج فارس، استان چهارمحال و بختیاری، جنوب شرق لرستان، مناطقی از خوزستان، بتدریج استان های کرمان،  مناطقی از استان یزد،خراسان جنوبی و هرمزگان، جنوب خراسان رضوی و مناطقی از استان سیستان و بلوچستان  را  تحت تاثیر قرار می‌دهد.  

براین اساس وضع هوا دوشنبه (۱۰ دی ماه) بارش باران و احتمال آبگرفتگی معابر شهری و روستایی و جاده‌ها در استان‌های بوشهر، فارس، کهگیلویه و بویراحمد، نیمه غربی استان کرمان و غرب خلیج فارس و در مسیرهای کوهستانی استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، جنوب شرق لرستان، ارتفاعات و مناطق کوهستانی استان کرمان، بارش برف و اختلال در ترافیک جاده‌ای به سبب لغزندگی و کاهش دید پیش‌بینی می‌شود.

از این رو توصیه می‌شود برای کاهش خسارات احتمالی، تمهیدات لازم از سوی هموطنان، مدیریت بحران و سازمان‌های امدادی در نظر گرفته شود.»

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.