در پایان معاملات روز چهارشنبه، پس از اینکه داده‌های دولتی آمریکا نشان داد میزان ذخایر نفت این کشور در هفته گذشته سقوط کرده است، قیمت نفت آمریکا برای اولین بار بعد از ۴ ماه، از ۶۰ دلار برای هر بشکه، بالاتر رفت.

قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام نیمه‌سنگین تگزاس غرب آمریکا، دابلیوتی‌آی، ۸۰ سنت نسبت به قیمت بسته شده دیروز، جهش کرد و در ۵۹.۸۳ دلار بسته شد. این شاخص نفتی، در طی معاملات امروز برای اولین بار پس از ۱۲ نوامبر از ۶۰ دلار فراتر رفت. قراردادهای جدید پیش‌خرید نفت آمریکا برای تحویل در ماه می، هم به رکورد ۶۰.۲۸ دلار رسیدند.

قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام برنت دریای شمال، بنچ‌مارک بین‌المللی قیمت نفت، هم ۸۹ سنت یا ۱.۳ درصد جهش کرد و در ۶۸.۵۰ دلار به کار خود پایان داد. این درحالی است که ابن شاخص نفتی، در معاملات امروز رکورد ۶۸.۵۷ دلار را ثبت کرد که بالاترین سطح آن از ۱۳ نوامبر تا کنون است.

اداره اطلاعات انرژی آمریکا اعلام کرد که ذخایر انبارهای نفت این کشور، در هفته منتهی به ۱۵ مارچ ۹.۶ میلیون بشکه سقوط کرده است، درحالی که تحلیل‌گران پیش‌بینی می‌کردند ۳۰۹ هزار بشکه افزایش یابد.

در همین زمان میزان ذخایر بنزین انبارهای آمریکا ۴.۶ میلیون بشکه سقوط کرد که تقریباً ۲ برابر مقداری بود که اقتصاددانان رویترز پیش‌بینی می‌کردند. میزان ذخایر تقطیرات نفتی شامل دیزل و روغن چراغ، ۴.۱ میلیون بشکه افت کرد.

نفت آمریکا که در آخرین ماه‌های ۲۰۱۸ حدود نیمی از قیمت خود را از دست داده بود، امسال ۳۲ درصد رشد داشته است. قیمت نفت برنت هم امسال ۲۷ درصد افزایش یافته است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.