علی الهیار ترکمن در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اسکان نوروزی فرهنگیان اظهار کرد: با توجه به طولانی‌تر شدن تعطیلات نوروزی در سال ۹۸ پیش بینی می‌کنیم ۱۴ میلیون نفر-روز از اسکان نوروزی فرهنگیان استفاده کنند.

 

وی افزود: ما همه مراکز خود را تجهیز کرده‌ایم و حدود ۱۲ هزار پایگاه در قالب مراکز موقت و دائمی پذیرای مهمانان هستند.

 

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه ثبت نام در سامانه اسکان از چندین روز قبل شروع شده و تا ۲۷ اسفندماه یعنی امروز (دوشنبه) ادامه دارد. فرهنگیان باید حتما قبل از سفر مبادرت به ثبت نام کرده باشند و مسافران بدون ثبت نام به مراکز مراجعه نکنند. زیرا  تقاضا در بسیاری استان‌ها بالا و ظرفیت محدود است.

الهیار ترکمن ادامه داد: بویژه در تعطیلات مناسبتی حجم تقاضا برای سفرهای نوروزی بالاست. برای بسیاری از خانواده‌ها شاید تنها زمان مسافرت، نوروز باشد اگر آموزش و پرورش ظرفیت‌های خود را به جریان نیندازد شاید این امکان برای همه فراهم نشود. اسکان نوروزی برای بخش گردشگری نیز یک فرصت محسوب می‌شود.

وی درباره امکان استفاده از اماکن اقامتی فرهنگیان در ایام نوروز برای غیر فرهنگیان نیز گفت: اولویت قطعی با کارکنان آموزش و پرورش است اما اگر در برخی استان‌ها ظرفیت خالی وجود داشته باشد با هماهنگی استان‌، امکان استفاده غیرفرهنگیان هم وجود دارد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.