فلاح رستمی روز جمعه به خبرنگار ایرنا افزود: اکیب های راهداری هم اکنون مشغول برفرویی و بازگشایی راههای اصلی و فرعی هستتند.

وی با بیان اینکه هم اکنون ‌کار برف روبی و ‌نمک‌ پاشی مسیر جوانرود- ثلاث باباجانی در حال انجام است، گفت: تردد در راه های اصلی و فرعی هم اکنون روان است اما براثر تداوم بارش تردد در گردنه ها و مناطق برفگیر به کندی صورت می گیرد و رانندگان باید با سرعت مطمئنه حرکت کنند.

فلاح افزود: ارتفاع برف در ارتفاعات و نقاط برفگیر شهرستان جوانرود هم اکنون به ۵۰ سانتی متر رسیده است.

**اکثر محورهای کرمانشاه برفی است، رانندگان احتیاط کنند

رئیس پلیس راه کرمانشاه نیز با اشاره به برفی و بارانی بودن اکثر محورهای استان، از رانندگان خواست با احتیاط کامل رانندگی کرده و از سرعت و سبقت های غیرمجاز به شدت پرهیز کنند.

سرهنگ «محمد حیدری» روز جمعه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بارش ها که از ساعات اولیه بامداد امروز به شکل باران و برف در بیشتر نقاط استان آغاز شده همچنان در اکثر محورهای برون شهری ادامه دارد.

وی افزود: شدت بارش باران و برف در جاده های استان به گونه ای است که می توان گفت تمامی محورهای کرمانشاه لغزنده بوده و در نقاط سردسیر تردد با زنجیر چرخ بهتر انجام می شود.

سرهنگ حیدری گفت: براساس گزارش همکاران تردد از محورهای اورامانات و دالاهو به اسلام آبادغرب، گردنه عین الکش به سمت کمربندی شرقی کرمانشاه و همچنین بیستون به سنقروکلیایی بعلت بارش سنگین برف با کندی مواجه است.

رئیس پلیس راه استان کرمانشاه ادامه داد: با تلاش راهداران تمامی راه های اصلی باز است ولی ممکن است برخی راه های فرعی و روستایی به علت بارش سنگین برف مسدود شده باشد که همین موضوع می طلبد شهروندان از سفرهای غیرضروری خودداری کنند.

وی ادامه داد: رانندگانی که قصد مسافرت دارند حتما زنجیرچرخ به همراه داشته باشند و از سالم بودن سیستم ایمنی و ترمز و لاستیک خودروی خود اطمینان کامل داشته باشند.

حیدری همچنین ضمن درخواست از رانندگان در خصوص خودداری از سرعت و سبقت های غیرمجاز و رعایت فاصله طولی مناسب، گفت: ۶۵ تیم پلیس در جاده های استان برای کمک به رانندگان و همچنین برخورد با افراد متخلف حین رانندگی حضور دارند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.