علی اکبر صالحی در حاشیه بازدید از نمایشگاه سرامدان فناوری و صنعت در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره تعلل اروپایی ها برای اجرای تعهدات برجام و احتمال خروج ایران از برجام اظهارداشت: همان طور که مقام‌معظم رهبری بسیار واضع موضع جمهوری اسلامی را بیان کردند ما اقدامات طرف مقابل را رصد می کنیم تا تصمیمات حساب شده اتخاذ کنیم و بر اساس احساسات تصمیم نگیریم.

 

وی افزود: هیات نظارت بر برجام و مقام معظم رهبری اگر به این نتیجه برسند که حضور ما در برجام دیگر مفید نیست دستورات لازم را صار خواهند کرد؛ ما لحظه ای تصمیم نمی گیریم ، بلکه بر اساس حقایق و رصد دقیق تحولات عمل می کنیم.

رییس سازمان انرزی اتمی در بخش دیگری از صحبت های خود در پاسخ به سوالی در رابطه با تمدید تعلیق اقدام‌ تقابلی علیه ایران از سوی گروه ویژه اقدام مالی ( اف ای تی اف ) گفت: این نشان می دهد که طرف مقابل نمی خواهد شرایط را به جایی برساند که احساس بن بست شود؛ در مقابل هم این موضوع در ایران بررسی می شود و ما هر تصمیمی به نفع منافع ملی باشد اتخاذ می کنیم.

 

صالحی در رابطه با نمایشگاه سرامدان فناوری و صنعت گفت: می بینیم جوانان با باور &#۳۹;ما می توانیم&#۳۹; و نشاط با وجود همه فشارهای روانی و اقتصادی حرکت می کنند و دستاوردهای حیرت آوری را تولید کرده اند.

وی با اشاره به برخی از محصولات منحصر به فرد نمایش داده شده گفت: جوانان ما چهار سال مداوم کار کردند تا توانستند ماده گران قیمتی تحت عنوان اکسیژن ۱۸ را تولید کنند؛این‌محصول می تواند برای کشور ارزآوری داشته باشد و ایران را در تولید یک‌ماده استتراتژیک خودکفا کند.

 

رییس سازمان انرژی اتمی ‌گفت: ما آینده کشور را در چنین نمایشگاه هایی می بینیم نه در رسانه ها و تبلیغات دشمنان؛ اینجاست که آینده کشور را می‌ سازد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.