علی اکبر صالحی، روز یکشنبه در جمع خبرنگاران درباره صنعت هسته‌ای کشورمان گفت: ما با تلاش مهندسین خودمان به آستانه‌های این فناوری رسیدیم البته از کتب و مقالات خارجی استفاده کردیم اما خودمان این صنعت را در کشور پی‌ریزی کردیم و دیگر وابستگی به کسی نداریم و می‌توانیم آن را روز به روز متحول‌تر کنیم.

معاون رییس جمهور درباره دستگیری خبرنگار شبکه پرس تی وی از سوی آمریکا هم اظهار کرد: این ضعف دولت آمریکا که همواره خود را منادی دموکراسی می‌نامد را نشان می دهد. خانمی که رفته خانواده‌اش را ببیند و کار خاصی جز خبرنگاری انجام نداده است. وقتی چنین اتفاقی می‌افتد رسانه های خارجی صدایشان در نمی‌آید. اتحادیه اروپا که این همه روی مسایل حقوق بشر ایران حرف می‌زند اینجا سکوت کرده است. مگر این خانم خبرنگار، زن و مادر نبوده است! می‌گویند به عنوان شاهد برای موضوعی دستگیر شده اما مگر کسی را برای شهادت زندانی می‌کنند.

صالحی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه اروپایی‌ها گفتند ایران از برجام خارج نخواهد شد و فشارهای اخیر برای تغییر تصمیمات ایران در حوزه موشکی است؟ گفت: تصمیم برای ماندن یا نماندن در برجام توسط هیات نظارت بر برجام است و بر اساس منافع و حاکمیت ملی این تصمیم گرفته می شود.

وی درباره اهمیت برگزاری همایش "غزه، نماد مقاومت" نیز گفت: ما همواره باید افکار عمومی را نسبت به مقاومت در مقابل رژیم صهیونیستی زنده و شاداب نگه داریم و این موضوع به فراموشی سپرده نشود و این همایش‌ها تذکری به خود ماست.

رییس سازمان انرژی اتمی گفت: ملت ها دلشان با مردم فلسطین است اما این حاکمیت‌ها هستند که اجازه نمی‌دهند صدای مقاومت به گوش جهانیان برسد و برگزاری این همایش ها برای به این منظور مهم است.  

صالحی درباره اظهارات جان بولتون، مشاور امنیت ملی کاخ سفید  مبنی بر اینکه ایران اطلاعات غلط به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی داده است هم گفت: مگر آقای بولتون حرف راست هم می‌زند؟

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.