حسن رحیم‌پور ازغدی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی طی سخنانی در جمع دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شرق گفت: اگر با تحریم هم درست مواجهه شویم می تواند موجب قدرت ما شود و ملت را به یکی از ملت های قدرتمند و تمدن ساز تبدیل می کند. همه کشورهایی که امروز تمدن ساز شده اند درگیر جنگ و تحریم بوده اند، البته بعدا از طریق ظلم بر دیگران مسلط شده اند. همه کشورهایی که امروز گفته می شود وضعیت خوبی دارند، یک زمان وضعیت شان از ما خیلی بدتر بوده است. البته جایی مانند اروپا از نظر تجهیزات شاید پیشرفته باشد ولی اروپا خونین‌ترین قاره جهان است.

رحیم پور ازغدی در بخش دیگری از سخنانش ادامه داد: کشورهایی که عضو اصلی شورای عالی امنیت در دنیا هستند مسئول اصلی ناامنی‌اند، یعنی هیچ جنگی در جهان نشده مگر اینکه یکی از این کشورها پشت آن باشند. همین الان هم همین اینها پشت جنگ ها هستند. مقصود این است که نظام بین الملل شیرتوشیر است و اگر ضعیف باشیم ما را له می کنند.برخی می گویند تا چه وقت قرار است از تهدیدها صحبت کنید؟ ولی آیا یک انسان می تواند حیات خودش را بدون توجه به تهدیدها حفظ کند؟ مسلما ما برای حفظ بدن خود باید هزینه بدهیم برای یک ملت هم همینطور است. البته یک ملت می تواند تو سری خور کشورهای دیگر شود و سواری بدهد و به دشمن شیر بدهد تا به علوفه بگیرد، آن موقع ممکن است تهدیدها نباشد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تاکید کرد: اینکه برخی فکر می کنند اینکه ما درگیر چالش هستیم هزینه دارد و سازش هزینه ندارد، غلط است. هم چالش هزینه دارد و هم سازش. در این دنیا بی هزینه اصلا امکان زندگی وجود ندارد، مخصوصا برای کسانی که با نظام ظلم درگیر شده است. من از شما سوال می کنم، الان خداوکیلی هزینه سازش بیشتر بود یا چالش؟ همه چیز را دادیم ولی بدتر کردند. الان تازه می گویند کم دادید و باید امتیاز بیشتری بدهید و فلان چیزها را هم امضا کنید. یعنی باید کل نظام مدیریتی، پولی و بانکی و همه را دست صهیونیست ها و آمریکا بدهیم تا دیگر تحریم ها را هم نتوانیم دور بزنیم. حالا هم عده ای می گویند چون شما انتقاد کردید اینگونه شد!

 

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تاکید کرد: اینها هر چقدر هم ما امتیاز بدهیم راضی نمی شوند مگر اینکه ما را نابود کنند. عقب نشینی دستاوردی نخواهد داشت. سنت الهی این است که مقاومت کنیم تا به ما خدا به ما جایزه بدهد.  

رحیم پور ازغدی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به حضور گسترده مردم در راهپیمایی  ۲۲ بهمن گفت: مردم علیرغم همه مشکلات در راهپیمایی شرکت می کنند. اینها غیر عادی است و هیچ کشوری نمی تواند چنین جمعیتی را به خیابان بیاورد. بعد از چهل سال مردم گوشت کیلویی ۱۰۰ هزار تومان، و پراید ۴۰ تا ۵۰ میلیون تومان را هم دیدند ولی باز به میدان آمدند، علت اصلی این است که ملت فرصت ها و تهدیدها را می فهمد و می داند مشکلات مربوط به ساختارها و مدیریت است نه اصل سیستم. و این را درست از هم تفکیک می کنند.

وی گفت: این همه تبلیغ کردند که ملت خسته شده و مشکلات زیاد است و دیگر کسی به راهپیمایی نمی آید، ولی دیدیم مردم از سال های گذشته بیشتر آمدند. این اتفاق الهی است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی یادآور شد: ۴۰ سال پیش وقتی خانم های با حجاب ما برای مسابقات ورزشی جهانی رفتند خیلی ها می خندند ولی الان می بینیم ورزشکاران خانم ۲۵ کشور با حجاب در میادین ورزشی حاضر می شوند، حتی کسی هم که برای آمریکا مدال می آورد یک خانم محجبه بود.

وی در ادامه با اشاره به افرادی که سعی می کنند در مقابل پیشرفت های انقلاب سنگ اندازی کنند و ارزش ها و پیشرفت ها را به تمسخر می گیرند، افزود: می گویند چرا وقتی ملت مشکل دارند ماهواره به فضا می فرستید یا وقتی زمان حج و اربعین می شود یک عده می گویند چرا پولهایتان را خرج چنین سفرهایی می کنید و به فقرا نمی دهید، همین ها وقتی ولنتاین می شود کادوهای میلیونی می دهند، خب شما چرا این پولها را به فقرا و کوکان یتیم نمی دهید؟ البته هدیه دادن به همسر و نامزد مستحب است و کار خوبی است ولی نباید بی ناموسی کرد. مثل اینکه زنی که شوهر دارد از یک مرد دیگر هدیه بگیرد یا برعکس.

رحیم پور ازغدی اضافه کرد: من بنابر دعوت های صورت گرفته به قاره های مختلف دنیا به جز استرالیا سفر کرده ام، البته هیچ وقت به عنوان مسئول دولتی و حکومتی جایی نرفته ام ولی هر جایی که رفته ام بحث تجلیل از ملت ایران بوده است و احترام به مقاومت مردم. حتی گاهی انتقاد بود که چرا برخی از ما دیگر حرفهای انقلابی نمی زنیم.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی فساد در حکومت و انحطاط در مردم و سقوط ملی را دو خطر و تهدید اصلی انقلاب اسلامی دانست و بیان داشت: همین مسئولین فاسد هستند که از مقابله با دشمن هراس دارند و با نفوذ در نهادهای حکومتی بعضا جهت گیری های انقلاب را تحت تاثیر قرار می دهند و برای انقلاب هزینه آفرینی می کنند.

رحیم پور ازغدی گفت: خطر دیگر گسترش ابتذال در جامعه، مصرف گرایی، آفیت طلبی و پیروی از سبک زندگی غربی است که باعث دوری توده مردم از آرمان‌های انقلاب و از دست دادن انگیزه مقاومت به عنوان اصلی‌ترین حامی عزت در مقابل ذلت است. انقلاب اسلامی الگوی ملت های آزادی خواه جهان است و هرگونه سازش و عقب نشینی از آرمان های انقلاب باعث تغییر رویکرد در تصمیم گیری این ملت ها می شود. صدور انقلاب اسلامی با کمک پول امکان پذیر نبوده و نیست، این مهم تنها خون آور فرزندان روح الله است  که با رشادت و شهادت تغییر دهنده گفتمان در جهان و تبدیل کننده ی تهدیدها به فرصت هستند. غرب و غرب زده ها با مواردی مانند ۲۰۳۰ می گویند دختر ۱۷ ساله و نیم کودک است و نباید ازدواج کند بعد می گویند اگر دختر دبستانی رابطه جنسی داشته باشد ایرادی ندارد فقط به او لوازم بهداشتی بدهید که ایدز نگیرد!  

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.