سی ان بی سی گزارش داد، کشورهای اسیایی به سرعت در حال حرکت به سویجوامعی مدرن و توسعه یافته از نظر اقتصادی هستند. سطح زندگی در قرن بیست و یکم برای جوانان این کشورها در مقایسه با پدرانشان تغییرات زیادی کرده است و اکنون برخی از شهرهای آسیایی از نظر توسعه یافتگی و کیفیت زندگی دست کمی از همتایان اروپایی و آمریکای شمالی خود ندارند.

موسسه "ولیو چمپیون" با جمع آوری داده های اقتصادی ۲۰ کلان شهر آسیایی با استناد به داده های بانک جهانی، نشریه اکونومیست و سازمان بهداشت جهانی، برترین شهرهای اسیایی را برای کار و زندگی جوانان ۲۰ تا ۳۸ ساله رده‌بندی کرده است که عبارت اند از:

۱- سنگاپور:

با وجود مساحت بسیار کم، سنگاپور یکی از نام های همیشگی در رده‌بندی‌های بهترین‌های جهانی است. سنگاپور با درآمد سرانه ۵۸هزار دلار در سال، نرخ بیکاری باورنکردنی ۲.۲ درصد و قرار گرفتن در زمره بهترین کشورهای جهان از نظر آزادی اقتصادی و سهولت در انجام کسب و کار، بهترین شهر اسیا برای زندگی و کار کردن جوانان محسوب می شود.

۲- توکیو:

نرخ بیکاری در پایتخت ژاپن با وجود جمعیت بالای ۴۰ میلیون نفری آن تنها ۲.۵ درصد است. نرخ جرم در این شهر نیز بسیار پایین است اما هزینه‌های زندگی در این شهر بسیار بالا است به طوری که به طور متوسط ۲۷ درصد حقوق خالص کارکنان در این شهر صرف پرداخت هزینه اجاره مسکن می شود.

۳- هنگ کنگ:

با بهبود کیفیت زندگی و چشم انداز مثبت آینده بازار کار، قطب مالی چین موفق شده است در رده بندی امسال به رده سوم صعود کند.

۴- گوانگ‌ژو:

دیگر شهر چینی حاضر در این فهرست که به طور سنتی، قطب برپایی نمایشگاه‌های بین المللی چین به شمار می رود. این شهر پیشتر در رده‌بندی این موسسه از نظر کیفیت زندگی در رده یازدهم قرار گرفته بود.

۵- ملبورن:

زنده ترین و بزرگ‌ترین شهر استرالیا که از نظر هزینه های زندگی، در رده سوم در بین شهرهای آسیایی قرار دارد اما به لطف دستمزد بالا، نرخ بیکاری پایین ۵ درصدی و چشم‌انداز روشن اقتصادی استرالیا، در رده پنجم بهترین شهر برای زندگی و کار جوانان ایستاده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.