نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی نوبت صبح امروز(پنجشنبه، دوم اسفند) پارلمان و در جریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه ۹۸ کل کشور، بند «ب» تبصره (۸) این لایحه را با اکثریت آراء، تصویب کردند.

براساس این گزارش، در جزء (۱) بند «ب» تبصره (۸) لایحه بودجه ۹۸ آمده است: بدهی بانک مسکن به بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران بابت اصل و سود خطوط اعتباری طرح مسکن مهر تا سقف پنجاه هزار میلیارد (۵۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰)ریال به حساب بدهی دولت به بانک مرکزی منتقل و مبلغ مذکور به‌عنوان افزایش سرمایه دولت در بانک مسکن منظور می‌شود. بدهی دولت به بانک مرکزی در اجرای این حکم مشمول تبصره بند (الف) ماده (۱۰) قانون برنامه پنجساله ششم توسعه نمی‌شود. بانک مسکن متعهد به اعطای تسهیلات برای موارد فوق‌الذکر است.

همچنین در جزء (۲) بند (ب) تبصره (۸) این لایحه نیز آمده است: وزارت راه و شهرسازی (از طریق شرکت مادرتخصصی عمران شهرهای جدید و سازمان ملی زمین و مسکن) مجاز است تا سقف پانزده هزار میلیارد (۱۵.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال از محل منابع داخلی و یا تهاتر اراضی و املاک متعلق به شرکتهای فوق‌الذکر را به قیمت کارشناسی و با سازوکار گردش خزانه صرف اجرای طرح‌های فوق کند.

در جزء (۳) بند (ب) تبصره (۸) لایحه بودجه ۹۸ تصریح شده است: در صورت درخواست مالکان اعیانی واحدهای مسکن مهر، شرکت مادرتخصصی عمران شهرهای جدید و سازمان ملی زمین و مسکن مکلف به واگذاری قطعی زمین‌های اجاره‌ای نود و نه(۹۹) ساله متعلق به خود می‌باشند.  

نمایندگان در جزء ۴ بند «ب» تبصره نیز تصویب کردند که وزارت راه و شهرسازی مجاز است زمین‌های متعلق به شرکت مادرتخصصی عمران شهرهای جدید و سازمان ملی زمین و مسکن را تا سقف سی هزار میلیارد (۳۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال طی قراردادهایی با بانک‌های عامل و صندوق‌های تأمین مالی در رهن آنان قرار داده و متناسب با آن تسهیلات لازم برای اجرای طرح‌های جامع، تفصیلی و آماده‌سازی مصوب را أخذ کند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.