بهرام پارسایی اظهار کرد: کمیسیون اصل "۹۰" ۲۰ آذر ماه جلسه‌ای را با وزیر صنعت، معدن و تجارت، معاون حقوقی رییس جمهور، رییس سازمان حقوق مصرف کنندگان، رییس سازمان تعزیرات، نماینده سازمان بازرسی و مدیران عامل دو خودروساز بزرگ داشت که در آن جلسه مقرر شد خودروسازان خودروهایشان را پنج درصد زیر قیمت بازار عرضه کنند و در مراحل بعد هر بار پنج درصد قیمت را کاهش دهند تا به نرخ عادلانه دست یابیم.

خودروسازان به وعده‌ای که به کمیسیون اصل "۹۰" داده‌اند، عمل نکرده‌اند و حتی عرضه روزهای گذشته آنها ۲۰ درصد بیش از تعهدی است که داده بودند. در واقع کاهش پنج درصدی قیمت نسبت به ۲۹ آذر ماه نه تنها اعمال نشد،‌ بلکه ۲۰ درصد به قیمت‌ها اضافه شد.وی اضافه کرد: متاسفانه سوءاستفاده و سودجویی خودروسازان از فضای متشنج بازار نشان دهنده عدم انجام تعهداتی است که آنها نسبت به مردم دارند. آنها از سویی با عدم عرضه خودرو بازار را متشنج می‌کنند و سپس به بهانه شکستن حباب به فروش نقدی اقدام می‌کنند و قیمت را نیز کاهش نمی‌دهند.

سخنگوی کمیسیون اصل "۹۰" شورای اسلامی در بخش دیگری از صحبت‌های خود اضافه کرد: خودروسازان به وعده‌ای که به کمیسیون اصل "۹۰" داده‌اند، عمل نکرده‌اند و حتی عرضه روزهای گذشته آنها ۲۰ درصد بیش از تعهدی است که داده بودند. در واقع کاهش پنج درصدی قیمت نسبت به ۲۹ آذر ماه نه تنها اعمال نشد،‌ بلکه ۲۰ درصد به قیمت‌ها اضافه شد.

پارسایی اضافه کرد: اگر وزیر صنعت، معدن و تجارت نسبت به ساماندهی بازار خودرو اقدام نکند مجلس شورای اسلامی استیضاح ایشان را کلید خواهد زد.

سخنگوی کمیسیون اصل "۹۰" شورای اسلامی در بخش دیگری از اظهاراتش، اضافه کرد: خودروسازان می‌گویند ما خودروهای داخلی را تولید می‌کنیم اگر این خودرو داخلی است نباید به ارز وابسته باشد، ضمن این که قیمت خودرو نسبت به زمانی که ارز ۱۷ تا ۱۸ هزار تومان شده بود گرانتر شده است؛ در حالی که قیمت ارز کاهش یافته است. این تناقض عملکرد آنها نشان دهنده افسار گسیختگی در بازار خودرو است و گویی آنها نهادهای نظارتی را به سخره گرفته‌اند.

تناقض عملکرد خودروسازان نشان دهنده افسار گسیختگی در بازار خودرو است و گویی آنها نهادهای نظارتی را به سخره گرفته‌اند.وی با اشاره به این که خودروسازان تنها منافع خود را در نظر می‌گیرند در این باره توضیح داد: آنها به بهانه کنترل بازار و شکستن حباب قیمتی اقدام به فروش نقدی می‌کنند. در حالی که اگر به تعهدات قبلی خود عمل کنند و خودروهای پیش فروش شده مردم را تحویل دهند این حباب قیمت به وجود نمی‌آید. اگر آنها خودرویی برای عرضه دارند باید به تعهدات قبلی‌شان عمل کنند، اما برای تامین منافع به فروش نقدی اقدام می‌کنند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.