علی‌اصغر یوسف‌نژاد در جلسه علنی نوبت صبح امروز مجلس شورای اسلامی این تذکرات را به شرح زیر قرائت کرد.

عبدالحمید خدری به وزیر کشور علی‌رغم پیگیری‌های مکرر مبنی بر حل مساله تردد مردم صبور جزیره خاش و عدم صدور اسناد مالکیت نسبت به این مهم اقدام عاجل را خواستار هستیم.

عباسعلی پوربافرانی به وزیر کشاورزی: علت افزایش بی‌رویه قیمت سویا و عدم نظارت.

علی گلمرادی به وزیر کشور: ضرورت توجه و بررسی حوادث اخیر مخصوصا تیراندازی و اخلال در نظم عمومی و برهم زدن آرامش مردم توسط افراد ناشناس در سطح شهرهای بندر ماهشهر و بندر امام خمینی (ره) و ایجاد رعب و وحشت در منطقه.

احمد سفری به وزیر نفت: علت عدم اجرای مصوبه هیات دولت برای اختصاص سهمیه صادرات سوخت برای مرزنشینان استان کرمانشاه چیست؟

علی اسماعیلی به وزیر نیرو: عدم پیگیری پروژه آبرسانی به شهر سرخ‌رود و ۱۷ روستای محمودآباد و توقف سد سرخ‌رود با وجود پیمانکار.

علی ابراهیمی به وزیر کشاورزی: اقدام عاجل در خصوص تامین کود شیمیایی و اصلاح روش توزیع آن .

حسن نوروزی به رییس جمهور: خواهشمند هستیم درباره واگذاری کیش به دولت چین تجدیدنظر کنید.

سید حمایت میرزاده به وزیر نیرو: علت بی‌توجهی و عدم تعیین و تکلیف صدور حکم مدیران حوزه‌های مربوطه در استان اردبیل چیست؟

حسن نوروزی به رییس جمهور: حل مشکل کشور گرانی، کاهش ارزش ریال، تولید داخلی چه کرده‌اید. به وزیر اقتصاد: چرا روزانه و سالانه و یا ماهانه گزارشی از وضعیت و نرخ‌گذاری سامانه نیما به مجلس شورای اسلامی و جامعه نمی‌دهید؟ به وزیر دادگستری: چرا در خصوص  کانون وکلای دادگستری در سال ۱۳۹۷ تعداد وکلای آن را وارد به جرگه وکلا ندانستید؟ به وزیر آموزش عالی: چرا پیگیر ممانعت دانشگاه‌های شهید بهشتی و صنعتی شریف نمی‌شوید؟

خجسته به وزیر راه و شهرسازی: اجازه ندهید فرودگاه همدان که با دهها میلیارد تومان تکمیل شده امروز با سوء‌مدیریت و عدم پیگیری برخی پروازها از جمله مشهد تعطیل شود و مردم در نزدیکی عید بلاتکلیف شوند.

شکور پورحسین به وزیر راه و شهرسازی: برقراری سریع پرواز تهران - پارک‌آباد.

علی جلیلی به وزیر کشور: عدم رعایت ضوابط انتصاب شهردار توسط وزارتخانه.

حاجی‌دلیگانی به وزیر صنعت، معدن و تجارت: ثبت‌نام خودرو با قیمت پنج درصد زیر قیمت بازار که دلالان تعیین می‌کنند نشان از ضعف و ناتوانی وزارت متبوع در مدیریت بازار و پیروی از دلالان خودرو است. معلوم نیست آن وزارتخانه باید بازار را مدیریت کند یا بازار و دلالان وزارتخانه را مدیریت کنند.

علی وقفچی به وزیر اقتصاد: تسریع در پرداخت پاداش پایان خدمت فرهنگیان و کارکنان آموزش و پرورش و کارکنان وزارت بهداشت و درمان.

نصرالله پژمانفر به وزیر اقتصاد: چرا پس از کنترل قیمت شمش آلومینیوم در بازار بورس مجددا قیمت این محصول رو به افزایش است و عرضه آن به دلیل نامشخص در حال کاهش است؟

علی ابراهیمی به وزیر جهاد کشاورزی: اقدام عاجل در خصوص تامین کود شیمیایی و اصلاح روش توزیع آن چرا معیار تحویل سهمیه کود میزان گندم تحویلی معیار قرار گرفته که نقش واسطه‌های خرید گندم را در خرید کود تقویت می‌کند مگر سایر محصولات کشاورزی نیاز به کود ندارد.

وحدتی به رییس جمهور: دستور اکید و انقلابی و تدبیر لازم برای قطع و جلوگیری افزایش قیمت بازار ارز، کالا و خودرو. به وزیر راه و شهرسازی: علت عدم تعیین و تکلیف پروژه بوستان آباد و تبریز.

سیده حمیده زرآبادی به وزیر راه و شهرسازی: صدور دستور برای تسریع در واگذاری واحدهای مسکن مهر.

بیت‌الله عبداللهی به وزیر صنعت، معدن و تجارت: چرا قیمت خودرو توسط دستگاه‌های بازرسی کنترل نمی‌شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.