مرتضی آقایی مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت درباره افزایش قیمت‌های عتبات نوروزی گفت: در بحث افزایش قیمت‌ها برای سفر به عتبات در نوروز اعلام کرده بودیم که ۱۰ درصد افزایش برای سفرهای زمینی و ۱۵ تا ۲۰ درصد سفرهای هوایی افزایش قیمت خواهد داشت که با تلاش‌های صورت گرفته این افزایش به حداقل رسیده است.

وی در ادامه بیان کرد: با تلاش‌های صورت گرفته سفرهای زمینی به صورت میانگین در سراسر کشور حدود ٧ درصد و قیمت‌های هوایی حدود ۱۱ درصد افزایش پیدا کرده است.

مدیر کل عتبات سازمان حج و زیارت تصریح کرد: حداقل قیمت اعزام‌های هوایی از ایستگاه تهران به عتبات در نوروز ۳ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان و حداکثر قیمت آن کمتر از ۴ میلیون تومان است.

وی درخصوص قیمت سفرهای زمینی عتبات نوروزی گفت: همچنین حداقل افزایش قیمت سفرهای زمینی یک میلیون و ۸۹۰ و حداکثر قیمت ۲ میلیون و ۳۷۰ هزار تومان است.

آقایی مطرح کرد: در بسته‌های نوروزی سعی کردیم تا تنوع را در بسته‌ها ایجاد کنیم تا علاقه مندان بتوانند به راحتی زمان سفر خود را انتخاب کنند.

وی افزود: بسته‌ها را از ۵ تا ۹ شب ایجاد کردیم و عمده ی بسته‌ها دارای اقامت هفت شبه بوده و سه شب در نجف اشرف، سه شب در کربلا، یک شب در کاظمین اقامت داشته و زیارت امامینعسکریین هم در برنامه سفر زائران در نظر گرفته شده است.

آقایی عنوان کرد: تمامی بسته‌ها دارای پوشش‌های امنیتی، بیمه‌ای و درمانی هستند، همچنیندرخصوص اسکان و تغذیه تلاش شده است که همه استانداردهای مورد نیاز رعایت شود.

وی با اشاره به اینکه ۹۰ هزار نفر در پیش ثبت نام عتبات نوروزی ثبت نام کرده‌اند، تصریح کرد: نتایج قرعه کشی در ۱۰ اولویت اعلام شده است و از فردا سه شنبه ۳۰ بهمن افراد پذیرفته شدهبراساس الویتشان برای انتخاب کاروان و تاریخ اعزامشان به سایت atabat.haj.ir مراجعه کنند.

آقایی تشریح کرد: زائران سفر به عتبات از زمان ثبت نام ۷۲ ساعت فرصت دارند تا نسبت به واریز هزینه سفرشان اقدام کنند.

وی تاکید کرد: زائران برای پرداخت هزینه سفر با فیش سبز رنگی که دفاتر زیارتی تحت پوشش سازمان حج و زیارت به آنان می‌دهند به بانک مراجعه کنند همچنین امکان پرداخت آنلاین هم در سیستم برای زائران وجود دارد.

مدیر کل عتبات سازمان حج و زیارت گفت: زائران به اعتبار گذرنامه خود نیز توجه کنند، گذرنامه زائران لازم است از زمان سفر ۶ ماه اعتبار داشته باشد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.