در ادامه جلسه علنی نوبت عصر روز شنبه مجلس شورای اسلامی، غلامرضا کاتب در مخالفت با لایحه بودجه سال ۹۸ گفت:سالانه ۳۰ هزار میلیارد تومان در بودجه در هزینه ها افزوده میشود این در حالی است که امسال درآمدهای لایحه بودجه افزایش نیافته است.

وی افزود: ۶۱ هزار میلیارد تومان برای هزینه آب و برق دستگاه های اجرایی اختصاص یافته است در حالی که بودجه حقوق دستمزد و حقوق کارمندان که این همه در مورد آن داد و بیداد می شود حدود ۹۵ هزار میلیارد تومان است.

رئیس کمیسیون آئین نامه داخلی مجلس با تأکید بر لزوم تدوین بودجه بدون نفت، اظهار داشت: سیاست های کلان همشه بر لزوم بودجه بدون نفت تأکید دارند از این رو با توجه به کاهش درآمدهای نفتی باید بودجه سال ۹۸ بر مبنای اقتصاد بدون نفت تدوین می شد.

کاتب با بیان اینکه دولت لایحه بودجه را در ۱۷۱ بند به مجلس ارائه داد اما بودجه در مجلس به ۲۴۳ بند افزایش یافت، اظهارداشت: ۴ هزار پیشنهاد از سوی نمایندگان به کمیسیون تلفیق ارائه شد اما یک پیشنهاد هم تصویب نشد.

وی اضافه کرد: متأسفانه پیشنهادات دستگاه های اجرایی که پشت در کمیسیون تلفیق نشسته اند موجب افزایش بندهای لایحه بودجه شد.

این نماینده مجلس با اشاره به اینکه سهم صندوق توسعه ملی از درآمدهای نفتی از ۳۴ درصد به ۲۰ درصد کاهش یافته است، گفت: علاوه بر آن ۲.۵ میلیارد دلار از صندوق برداشت شده است؛ چرا باید همیشه سهم شرکت نفت از درآمدهای نفتی، ۱۴.۵ درصد باشد؟ چرا سهم شرکت نفت کاهش نمی یابد؟

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.