عین‌الله شریف‌پور در جلسه علنی نوبت عصر امروز (شنبه) به عنوان موافق کلیات لایحه‌ی بودجه‌ی ۹۸ گفت: امروز دشمن از همدلی و همسویی قوای سه گانه و مردم هراس دارد که باید این موضوع توجه کنیم.

وی با قدردانی از دولت به دلیل ارائه بودجه در موعد مقرر و تشکر از سازمان برنامه و بودجه در تدوین پیش نویس بودجه گفت: دولت ملاحظات رهبری را در ۵ محور در بودجه ۹۸ به عنوان نصب‌العین خود قرار دادند.

این نماینده مجلس با بیان اینکه در شرایط خاص و ویژه اقتصادی قرار داریم گفت: تصمیمات مجلس باید ویژه و متناسب با شرایط اقتصادی باشد و بدانیم که منابع و درآمدهای بودجه بر این اساس تعریف شده است.

شریف‌پور توضیح داد: یکی از منابع بودجه سال آینده از محل صادرات نفت است. وابستگی بودجه به نفت مشکل امروز کشور نیست. این بیماری به قبل از انقلاب بر می‌گردد که بعد از انقلاب برای رهایی از آن تلاش شد. اما استکبار مانع از این امر گردید. اکنون هم فشارهای بیرونی برای صادرات نفت وجود دارد اگر بتوان بر اساس پیش بینی بودجه نفت را صادر کنیم کار بزرگی انجام داده‌ایم.

وی درآمدهای مالیاتی را به عنوان منبع دیگر بودجه خواند و اضافه کرد: اگر در صورت کاهش درآمد نفت دست به افزایش مالیات بزنیم آن گاه فشار را به جامعه زیاد کرده‌ایم. به جای افزایش مالیات باید با فرارهای مالیاتی مبارزه کرد که این باید وظیفه وزارت اقتصاد باشد.

نماینده ماکو درآمدهای منابع خاص و منابع مالی از محل فروش افراد و اوراق را به عنوان درآمدهای دیگر بودجه مطرح کرد و افزود: باید تلاش کرد که راهبرد بینابینی بین منابع و هزینه‌ها ایجاد کرد که این هنر مدیریت دولت و مجلس است؛ لذا در شرایط کنونی مخالفت با کلیات بودجه منطقی نیست.

وی با تاکید بر لزوم توجه به خواست مردم در توزیع عادلانه و منصفانه منابع آن هم به دور از تبعیض گفت: در بودجه ۱۴ میلیارد دلار درآمد از محل صادرات نفت برای تأمین داده‌های اساسی پیش بینی شده است که این به امنیت روانی و تأمین حداقل‌های معیشتی مردم کمک می‌کند. البته باید مراقبت کرد که کالاهای تأمین شده با نرخ حمایتی صادر نشود.

شریف پور اختصاص ۸,۴۰۰ میلیارد تومان به سازمان‌های حمایتی برای کمک به اقشار آسیب پذیر را از دیگر مزیت‌های بودجه ۹۸ دانست و گفت که در بودجه سقف معافیت مالیاتی برای کارکنان دولت ۲ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان پیش بینی شده که پیشنهاد می‌شود این میزان به سه میلیون تومان برسد.

وی پیش بینی افزایش هزار میلیارد تومان مازاد بر سقف بودجه برای متناسب سازی حقوق بازنشستگان لشگری و کشوری را به عنوان یکی دیگر از مزیت‌های بودجه سال آینده بیان کرد.

این نماینده مجلس همچنین با محکوم کردن حمله تروریستی در استان سیستان و بلوچستان تاکید کرد که گروهک تروریستی بزدل به سزای اعمال خود خواهد رسید.

شریف پور از حضور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن و پیام مقام معظم رهبری در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب تشکر کرد و گفت: قطعاً امت ولایی بخصوص جوانان این مرز و بوم در دهه‌ی پنجم انقلاب آرمانهای امام و شهدا و رهنمودهای رهبری را نصب‌العین قرار می‌دهند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.