جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) حمله تروریستی به نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در استان سیستان و بلوچستان را محکوم کرد.

این جنبش شامگاه پنجشنبه (۲۵ بهمن) در بیانیه‌ای اعلام کرد که «حماس حمله تروریستی‌ به کاروان [نیروهای سپاه] پاسداران انقلاب اسلامی ایران را محکوم می‌کند».

در این بیانیه آمده: «این حمله تروریستی تنها در راستای اهداف دشمنان امت اسلام است؛ دشمنانی که در کمین این امت نشسته‌اند و بر روی نابودی و تغذیه آن با درگیری‌ها و ضربه زدن به امنیت و ثبات آن حساب باز کرده‌اند تا از این رهگذر، بر اراده آن‌ها سیطره پیدا کرده و ثروت‌های آن‌ها را غارت کنند و در خدمت منافع و نقشه‌ها و توطئه‌های آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها در منطقه باشند».

حماس وقوع این حمله تروریستی را به ملت و دولت و خانواده‌های قربانیان تسلیت گفته و برای بازماندگان شفای عاجل طلب کرده است.

در حمله تروریستی سه‌شبه شب به یک اتوبوس حامل نیروهای پرسنلی سپاه در جاده خاش-زاهدان، ۲۷ تن از رزمندگان و نیروهای سپاه به شهادت رسیدند.

تاکنون، ترکیه، کویت، جمهوری آذربایجان، اسپانیا، عراق، سوریه، لبنان، هند، سوریه، پاکستان این حمله تروریستی را محکوم کرده‌اند. اتحادیه اروپا نیز از این حادثه ابراز تأسف کرده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.