بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت امور خارجه در ادامه تأکید کرد: برای همه دوراندیشان و تحلیل‌گران و سیاستمداران برجسته و فهیم جهان این شکست کاملاً از قبل و از همان آغاز طرح اولیه آن قابل تصور و پیش بینی بود. کنفرانسی تحت عنوان صلح و امنیت در خاورمیانه چگونه می‌تواند موفق باشد؛ در حالی که بازیگران اصلی منطقه همچون ایران، ترکیه، لبنان، سوریه، عراق و فلسطین در آن حضور ندارند و کشورهای مهمی چون چین و روسیه، و بسیاری از کشورهای مهم اروپایی و غیراروپایی در آن حضور نداشته و یا صرفاً در سطح بسیار پایین و کمرنگی در آن شرکت کردند؟

سخنگوی وزارت خارجه همچنین اظهار کرد: رفتار و کردار عصبی و متشنج وزیر خارجه و معاون رئیس جمهوری آمریکا در سخنرانی‌ها و مصاحبه‌ها که علناً از اروپا گله و شکایت کرده و از سر ضعف اصرار به خروج آنها از برجام کردند، بهترین گواه و نشانه ناکامی و ناتوانی آنان در تحقق اهداف مورد نظرشان از اجلاس ورشو است.

قاسمی خاطرنشان کرد: ایالات متحده آمریکا از یک سو بانی کنفرانس صلح و امنیت در خاورمیانه می‌شود اما از سوی دیگر با خروج یک‌جانبه و خلاف تمام موازین بین‌المللی از برجام، و با سیاست‌های ریاکارانه خود تنش و درگیری و حمایت از تروریسم و نزاع و خصومت در میان ملت‌های منطقه را افزایش داده و ناامنی، بی ثباتی، فقر، جنگ و افراط گرایی را گسترش می‌دهد.

وی در پایان تصریح کرد: به رغم تمامی سیاست‌های خصمانه و تجاوزکارانه آمریکا و رژیم اشغالگر قدس مبارزه و مقاومت برای برقراری منطقه‌ای امن، با ثبات و عاری از حضور قدرت‌های بیگانه و متجاوز ادامه خواهد یافت و آمریکا باید هر چه سریع‌تر با درک واقعیات این منطقه حساس از جهان از ادامه این گونه کینه‌توزی‌های بی‌حاصل دست بردارد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.