گاردین گزارش داد، کاخ سفید شنبه خبر انتصاب دکتر رانی جکسون به عنوان دستیار و مشاور پزشکی ارشد دونالد ترامپ را اعلام کرد. رانی جکسون سابقا پزشک شخصی رئیس‌جمهوری آمریکا بود اما پس از جنجال‌هایی به واحد پزشکی کاخ سفید بازگشت.

دونالد ترامپ در کنگره قبلی این پزشک را به عنوان رئیس وزارت امور کهنه سربازان معرفی کرده بود اما سناتور دموکرات جان تستر، کسی که فهرستی از رفتارهای "غیراخلاقی و بی انضباطی‌های ادعایی" دکتر جکسون را به سنا ارائه کرده بود، خواست تا او استعفا دهد. دکتر رانی جکسون در پی بالا گرفتن انتقادها از سابقه رفتارهایش در محیط کار از نامزدی انصراف داد و همه اتهام‌های طرح شده را تکذیب کرد.

با وجود این، سناتور جان تستر در گزارشی دو صفحه‌ای که در حقیقت اظهارات و ادعاهای ۲۳ همکار فعلی و سابق دکتر جکسون در آن گنجانده شده بود به صفاتی چون "زورگو"، "سوءاستفاده‌چی"، "تندمزاج و تکانشی" و "بی توجه به اخلاق حرفه‌ای و انضباطی" درباره رانی جکسون اشاره کرده و به همین علت او را فاقد صلاحیت برای وزارت امور کهنه سربازان دانسته بود. در پی طرح این انتقادها و ادعاهایی چون "رانندگی و تصادف با خودرو دولتی در حال مستی" مجلس سنا جلسه بررسی صلاحیت را به تاخیر انداخت اما جکسون پیش از آن انصراف داد.

یکی دیگر از اتهام‌های جدی دکتر رانی جکسون که سناتور تستر هم روی آن تاکید کرده بود "تجویز آسان داروهای آرام‌بخش" بود؛ به طوری که حتی سناتور تستر دکتر جکسون را "مرد آب‌نباتی" خطاب کرده بود که طعنه به دست و دل بازی او در تجویز دارو چون نقل و نبات می‌شد.

دکتر رانی جکسون که یک کهنه سرباز است و در جنگ عراق هم حضور داشته در دو دهه گذشته پزشک ویژه سه رئیس‌جمهوری آمریکا بوده است و از هر سه فرد یعنی جرج واکر بوش، باراک اوباما و دونالد ترامپ، توصیه‌نامه تمجیدآمیز دریافت کرده است. جکسون با این ارتقای درجه به سمت مشاور پزشکی ارشد دونالد ترامپ می‌رسد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.