بررسی‌هایی که در گذشته انجام گرفته حاکی از آن است که درد کمر عامل اصلی محدود شدن فعالیت بدنی و غیبت در محل کار در کشورهای سراسر جهان است. علاوه بر این، کمردرد با مشکلات روحی-روانی از جمله افسردگی و اضطراب همراه است.

به دلیل تاثیرات گسترده کمردرد و این حقیقت که یافتن روش درمانی مناسب برای این عارضه کار ساده‌ای نیست، هزینه‌های خدمات درمانی آن بسیار زیاد است. در مطالعه‌ای که سال ۲۰۱۶ انجام گرفت مشخص شد تنها در سال ۲۰۱۳ درد کمر و گردن درمیان سه رتبه اول مربوط به هزینه‌های خدمات درمانی در آمریکا بوده که رقم آن در حدود ۸۷.۶ میلیارد تومان برآورد شده است.

در این بررسی متخصصان کانادایی به بررسی تاثیرات کمردرد روی عموم افراد با گذشت زمان پرداخته و اطلاعات موجود در مورد چند ابتلایی (وجود یک یا چند بیماری روانی علاوه بر بیماری یا اختلال اولیه)، معلولیت ناشی از این عارضه و مصرف دارو را در میان فاکتورهای دیگر مورد ارزیابی قرار دادند.

آنها اطلاعات جمع‌آوری شده از ۱۲ هزار و ۷۸۲ نفر را در کانادا بازبینی کردند که وضعیت سلامت آنان در فاصله سال‌های ۱۹۹۴ تا ۲۰۱۱ مورد بررسی قرار گرفته بود. این افراد هر دو سال یک‌بار تحت مصاحبه قرار گرفته و اطلاعات آنان در مورد چند ابتلایی، میزان و دفعات درد، وضعیت معلولیت، مصرف دارو و مراجعه به پزشک جمع‌آوری شد.

در مدت زمان انجام مطالعه، ۴۵.۶ درصد از شرکت‌کنندگان حداقل یک نمونه از تجربه درد کمر را گزارش کردند.

به گفته متخصصان، افرادی که دچار کمردرد مداوم و در حال پیشرفت بوده‌اند در مجموع درد و ناتوانی بسیار بیشتری را تجربه کرده‌اند. همچنین مصرف داروهای مسکن در این افراد نسبت به افرادی با کمردردهای موردی و بهبود یافته به مراتب بیشتر است.

به گزارش مدیکال نیوز تودی، متخصصان همچنین معتقدند پزشکان باید به هر بیمار روش درمانی مخصوصی را توصیه کنند و نمی‌توان یک روش عمومی را برای همه افراد به کار گرفت.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.