روزنامه شرق در ادامه نوشت: «سعید عسگر به‌صراحت در بیانیه‌ای در تاریخ ۲۹ خرداد سال ۸۸ گفت: «این روزها مطالب روی سایت‌ها و روزنامه‌ها تحت عنوان ضارب، مضروب و بازجو همه در جبهه حامیان موسوی، فعالیت سعید عسگر در ستاد میرحسین موسوی شهرری و… مشاهده گردیده است که بنده آن را صریحاً در روزنامه جوان و ایران تکذیب کرده‌ام و در سایتی نوشته شده است که سعید عسگر، ضارب سعید حجاریان در جریان آشوب‌های خیابانی به نفع میرحسین موسوی وارد میدان شده بود، که این هم یک دروغ و تهمتی بیش نیست.»

عسگر در مقطع دیگری در گفت‌وگویی که عصر ایران آن را منتشر کرد، شایعه حضورش در ستاد میرحسین موسوی را تکذیب کرد. همچنین مهدی روغنی از دوستان نزدیک عسگر و فردی که نقش مراقب را در عملیات ترور حجاریان بر عهده داشت، در دی ماه سال ۹۴ نیز در گفت‌‌وگو با «تدبیر ۲۴» در پاسخ به این پرسش که آیا سعید عسگر در سال ۸۸ برای میرحسین موسوی تبلیغ می‌کرد، گفته بود: «نه، اینها را یک عده می‌گفتند که چهره سعید (عسگر) و امثال ما را خراب کنند؛ امثال همین رسایی این حرف‌ها را می‌زدند.»

سعید حجاریان در سال ۷۸ و پس از افشاگری‌هایی درباره قتل‌های زنجیره‌ای در روزنامه صبح امروز در مقابل شهرداری تهران توسط سعید عسگر ترور شد. عسگر و همدستش که راننده موتورسیکلت بود، بعد از این ترور دستگیر و به ترتیب به ۱۵ و ۱۰ سال حبس محکوم شدند. سعید حجاریان درباره این ترور گفته بود: «معتقدم سعید عسگر در جریان ترور من کاره‌ای نبود. عسگر تنها ماشه بود. آنهایی که ماشه را کشیدند مهم هستند.»

حجاریان بعد از آن ترور تاکنون زندگی خود را با صندلی چرخ‌دار می‌گذراند و دچار اختلالات شدید گفتاری شد. این در حالی است که عسگر یک سال بعد از بازداشت از زندان آزاد شد.

سعید عسگر در تاریخ شش اردیبهشت ۷۹ در دادگاه با پذیرش اتهام انتسابی در شرح چگونگی ترور از جزئیات مضروب‌کردن حجاریان سخن گفت. به گزارش روزنامه «اطلاعات»، مورخ هفت اردیبهشت ۷۹ عسگر در دادگاه گفته بود: «تلاش گروه ما بر این بود تا پیرامون خود را از فساد پاک کنیم و اگر اقداماتی از این دست در شهرری انجام داده‌ایم با هدف پاکسازی جامعه از فساد بوده است. یکشنبه ۲۲ اسفند ماه سال گذشته [۱۳۷۸] ساعت هفت صبح من با اتوبوس و تاکسی به میدان حر رفتم و طبق قرار ساعت ۰۸:۰۲ مجیدی با یک موتور سوزوکی هزار سر قرار آمد. من به او گفتم مگر قرار نبود با هوندا ۱۲۵ بیایی؟ جواب داد که قرار عوض شد. با همان موتورسیکلت به نزدیکی ساختمان شورای شهر رفتیم. ساعت هشت و ۲۰ دقیقه یک نفر با بارانی سرمه‌ای آمد که مجیدی گفت او مقدمی است. مقدمی وارد ساختمان شورا شد و سپس بیرون آمد و با اشاره گفت که حجاریان هنوز نیامده است. بعد از این یک خانمی نیز با مقدمی صحبت کرد و به سمت شهرداری تهران رفت و سپس مقدمی با اشاره گفت حجاریان می‌آید و به دنبال آن او به سمت حجاریان رفت و با دادن نامه او را متوقف کرد. من نیز به سمت آنان رفتم و وسط خیابان «بهشت» اسلحه را مسلح کردم.»

همچنین عسگر در خرداد ۸۲ همراه با عده‌ای به یکی از خوابگاه‌های دانشگاه علامه طباطبایی حمله‌ور شد. او پس از آن حمله با شکایت قالیباف، فرمانده وقت نیروی انتظامی از سوی سعید مرتضوی، دادستان عمومی و انقلاب تهران بازداشت شد.»

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.