علیرضا زاکانی فعال سیاسی اصولگرا با اشاره به ترور حجاریان، گفت: نگفتید تکلیف قتل های زنجیره ای چه شد؟ چه کسانی جز کسانی که می خواهند نظام را بدنام کنند.

او ادامه  داد: رهبر انقلاب در این باره تاکید کرد که باید دنبال شود. کسانی که ضرری برای کشور نداشتند چرا باید کشته شوند؟

مجلس ششم که شما انتخابات آن را برگزار کردید فاجعه بود. با حکم حکومتی بود که توانستید از این وضعیت عبور کنید.حکم حکومتی بیشتر از همه در کشور به کار شما آمده است.

این فعال سیاسی اصولگرا، گفت: ناظر به نظارت استصوابی و لباس شخصی ها هم که قبلا گفتم سه دسته هستند که یک دسته هم دوستان ایشان هستند. نظارت استصوابی از اول انقلاب بوده است. فردی که آقای حجاریان را ترور کرد سال ۸۸ در ستاد انتخاباتی آقای موسوی بود.

 

تاجزاده:چرا شما نظام و حق هستید؟

مصطفی تاجزاده فعال سیاسی اصلاح طلب، گفت:  به آقای جنتی چیزی بگوییم می گویند به نظام گفتید ولی اگر به آقای خاتمی بگویید چنین نیست.

او خطاب به حداد عادل تاکید کرد: من از آقای حدادعادل دعوت می کنم. خواهش دارم که ایشان حاضر شوند و بگویند که من دروغ می گویم یا نه؟

این فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: از پیشنهاد دوم ایشان استقبال می کنم که با اعضای شورای نگهبان صحبت کنیم و آقای کدخدایی دعوت می‌کنم که در مناظره باشند تا مشخص شود که شورای نگهبان با نظارت استصوابی چه بلایی به سر کشور آورده است و یا آنکه چرا در انتخابات مجلس ششم حاضر نشد مکاتبات ما منتشر شود.

تاجزاده تاکید کرد: آقای زاکانی می‌گویند انتخابات مجلس ششم مخدوش بوده می گوید که بوده با حکم رهبری حل شده ولی چرا همین بحث درباره انتخابات ۸۸ علیه نظام است؟ چرا شما نظام و حق هستید؟ ملت بشمارند که تعداد اتهامات ایشان به من چقدر بوده است؟ مشکل ما این است و این باید حل شود. ما برابریم. خدمات ما برای ایشان بیشتر بوده است ولی آنچنان رشد کردیم که بگوییم حق ویژه ای نداریم. به آقای جنتی چیزی بگوییم می گویند به نظام گفتید ولی اگر به آقای خاتمی بگویید چنین نیست.

او ادامه داد: من دوبار جلوی تجمعات را گرفتیم ولی مجوز مابقی را دادیم. وضعیت ناجا آن زمان آنچنان آشفته بود که هرچه گفتیم ما مسئولیت امنیت تهران را عهده دار می شویم ولی در نهایت مسئولیت به سپاه واگذار شد. ما به خاطر یک بار مجوز ندادن این همه در معرض انتقاد قرار گرفتیم.

تاجزاده گفت: یکبار آقای الله کرم گفتند طبق این نامه اگر علیه ما تظاهرات شود ما این تظاهرات را برهم خواهیم زد. گفتم ما قانون داریم. گفتند ما ولایت داریم. گفتم زنگ می زنم دفتر رهبری گفتند اگر زنگ بزنید مخالفت خواهند کرد. گفتم پس بروید.

او با انتقاد از عدم ارائه مجوز برای تجمع در سال ۸۸، تاکید کرد: از سال ۸۸ گفتیم چرا اجازه تظاهرات نمی دهید. گفتند اموال عمومی را تخریب می کنید. گفتیم در خارج از تهران تجمع کنند. گفتند نه.کسانی که هیچ حقی برای مخالف قائل نیستند، می شوند آزادی خواه و ما دیکتاتور، این نگاه دوگانه به کشور آسیب می زند.

 

زاکانی: اولین بار آقای هاشمی گفت تقلب شده نه آقای حدادعادل

علیرضا زاکانی خطاب به مصطفی تاجزاده گفت:مشکل شما قانون شکنی است. به هیچ چارچوبی پایبند نیستید.

او ادامه داد: اولین بار آقای هاشمی گفت تقلب شده نه آقای حدادعادل. از سال ۷۲ همیشه قبل از انتخابات این را گفته‌اید. شما مستبد هستید. شما هربار که در داخل نظام بودید بر جمهوریت نظام تاختند و هر بار خارج از آن بودید بر اسلامیت آن تاخته‌اید. وقتی که در نظام نیستید بر جمهوریت آن می تازید.

این نماینده سابق مجلس، تاکیدکرد:بسیج دانشجویی همان هایی بودند که سال آخر رییس جمهوری وقتی عده‌ای به آقای خاتمی حمله کردند، از آقای خاتمی حمایت کرد. شما به ما مجوز ندادید و تحکیم وحدت تریبون داشت.

 

تاجزاده: وقتی به شکایت یک مقام رسیدگی نمی شود طبیعی است که به شکایت یک کارگر رسیدگی نشود

مصطفی تاجزاده با اشاره به انتخابات مجلس ششم، گفت: در انتخابات مجلس ششم برخی را از نهضت آزادی تایید کردیم. از دفتر رهبری تماس گرفتند و خود رهبری صحبت کردند با ریاست جمهوری که چرا تایید شدند. گفتم در مجلس ۵ هیات اجرایی استان و شهر تهران و شورای نگهبان صلاحیت برخی از نهضت آزادی ها و ملی مذهبی را تایید کردند که در نهایت کنار کشیدند. گفتند چرا سال ۷۴ کسی به یاد نامه امام نیافتاد. از آن طرف من دارم می گویم که در جلسه سه شنبه امنیت ملی بودیم و گفتیم ناجا می تواند امنیت را تامین کند. اما در نهایت گفتند که ما نمی توانیم. بروید گزارش جلسه را بخوانید. تخریب چه هست؟

او ادامه داد: ما که یک بار مجوز تجمع ندادیم دیکتاتوریم شما که صدها بار ندادید اسمتان چه می‌شوید؟ آیا می دانید که هنوز دادگاه ها جرات نکردند احکام دادگاه ۸۸ را منتشر کنند؟ آن بخشی هم که دادند، مثلا آقای نبوی و عرب سرخی به دلیل اخلال در ترافیک شش و هفت سال دادگاه رفتند یا مثلا چرا کسی پزشک هست وارد عرصه سیاست شدند حکم محکومیت گرفتند.

این فعال سیاسی اصلاح طلب تاکید کرد: یک بار مرا از بند افرادی خواستند و به ما یک برگه دادند که این نامه زندانیان است. دیدم در برگه من متهم شدم. گفتم من دادخواهی کردم. بالای برگه عنوان را خط زدند و نوشتند به عنوان مطلع پاسخ بدهید. شکایت کردیم که ما را شکنجه کردیم ولی پاسخ ندادند. وقتی به شکایت یک مقام رسیدگی نمی شود طبیعی است که به شکایت یک کارگر رسیدگی نشود.

 

بخش اول:

مناظره تاج‌زاده و زاکانی درباره حوادث ۸۸/ تاج‌زاده: انقلاب نکردیم که اعتراف‌گیری در صداوسیما پخش شود/ زاکانی: کوی دانشگاه برای فراموشی قتل‌های زنجیره‌ای بود

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.