مصطفی تاج زاده که در زمان وقوع حوادث سال ۷۸ کوی دانشگاه معاون سیاسی وزارت کشور بود تاکید دارد که مشکل معیارهای دوگانه است و معتقد است، هیچ نهادی پس از ۲۰ سال یک سند مبنی بر دخالت غیرخودی ها و براندازان در تحریک دانشجویان ارائه نکرده است.

علیرضا زاکانی نماینده پیشین تهران در مجلس اما معتقد است که امروز پیوستگی قدرت و ثروت بیداد می کند و تاکید دارد که رابطه سال ۷۸ و ۸۸ حلقه مفقوده همین جریان است و عواملش یکی است و اساس آن دعوای قدرت، ثروت اندوزی و تبعیت از بیگانه است. 

تاج زاده با اشاره به اینکه مشکلات به حدی بالا هستند که تنها راه نجات استفاده از همه نیروهاست، معتقد است که برای کشف حقیقت باید هر چه در گذشته رخ داده را نقل کنیم.

زاکانی فعال سیاسی اصولگرا نیز تاکید می کند که ما به عنوان یک نیروی انقلابی هم ضرب و شتم دانشجو و هم پلیس را محکوم می کنیم.

**مشروح مناظره تاج زاده و زاکانی درباره علل حوادث سال ۷۸ کوی دانشگاه به این شرح است:

برای کشف حقیقت همه مطالب اتفاق افتاده را باید نقل کنیم

مصطفی تاج زاده روز سه شنبه در جلسه مناظره با علیرضا زاکانی اظهار داشت: با تشکر از آقای زاکانی که پذیرفت این گفت و گو ایجاد شود و ای کاش پرچم دار این گفت و گو صدا و سیما و رسانه های داخلی می شدند تا جامعه احساس کند مهمترین مسئله ها را می تواند در رسانه های خود ببیند و انتخاب کند.

وی افزود: همین بحث ها باید آنجا انجام شود تا مردم ببیند و گوش کنند. همچنین از دانشجویان عزیز عذرخواهی می کنم، تمایل داشتم این اتفاق در دانشگاه باشد اما آقای زاکانی خواستند در محیط بسته باشد.

معاون سیاسی پیشین وزارت کشور عنوان کرد: معتقد هستم برای کشف حقیقت هرچه در گذشته اتفاق افتاده را باید نقل کنیم اما برای آینده باید هر چه می توانیم تسامح داشته باشیم. همین امروز هم یک گروه نمی تواند جامعه را اداره کند، حتی اصولگرا و اصلاح طلب هم امروز نمی توانند جامعه را اداره کنند.

تاج زاده ادامه داد: این قدر مشکلات بالا هستند که تنها راه نجات استفاده از همه نیروهاست. بعد از اتفاقات ۱۸ تیر، یک هیأتی به پیشنهاد آقای خاتمی در شورای امنیت تشکیل شد. ۵ نفر از سپاه، وزارت علوم، قوه قضائیه، وزارت کشور در این هیات حضور داشتند. 

معاون سیاسی پیشین وزارت کشور بیان کرد: چون مصوبات شورا باید به تصویب رهبری برسد، ایشان دو نفر را اضافه کردند و تعداد افراد شورا از ۵ به ۷ نفر رسید. قرار شد دو نفر از سپاه و قوه قضائیه، سه نفر هم از وزارت ارشاد، کشور و اطلاعات در آن هیات حضور داشته باشند.

تاج زاده تصریح کرد: از آنجایی که هم رهبری و هم رییس جمهوری نظرشان این بود که هر چه زودتر مشخص شود چه اتفاقی افتاده است، این هیات کمتر از ۱۰ روز از ۱۸ تیر نگذشته بود که تشکیل شد. جلساتی گذاشت و بعد از تحقیقات مفصل میدانی، اطلاعاتی نهایتا گزارشی ارائه شد که در اختیار رهبری قرار گرفت و مورد تائید رهبری قرار گرفت و برای اولین و آخرین بار در تلویزیون قرائت شد.

معاون سیاسی پیشین وزارت کشور افزود: یافته‌های دبیرخانه حاکی است که ۱۴ راهپیمایی در کوی دانشگاه تهران با توجه به اسناد موجود در طول سال ۷۶ منتهی به سال ۷۷ انجام شده که دو مورد آن به خارج از کوی کشیده شده است. این موارد غالباً با یک هسته ۱۰ الی ۱۵ نفره، از مقابل ساختمان شماره ۲۲ بین ساعات ۲۲ و ۲۳ آغاز و پس از خروج از درب نگهبانی و ورود به خیابان کارگر شمالی،‌ به سمت اتوبان جلال ‌آل ‌احمد طی مسیر می‌شده است.

وی بیان کرد: جمعیت حاضر در این راهپیمایی‌ها به طور متوسط ۱۰۰ تا ۱۵۰ نفر ثبت شده است. در مقابل این اقدامات غالباً کلانتری یوسف‌آباد راهپیمایی‌ها را متوقف و با شیوه‌های مناسب راهپیمایان را به سمت کوی هدایت می‌کرده است. شعارهای این راهپیمایی‌ها نیز غالباً در ارتباط با موضوع بوده است. در نهایت معلوم شد این راهپیمایی سابقه داشته است. 

وی افزود: اینکه کسی در کوی دانشگاه غربیه رفته است یا خیر؟ گزارشی به این کمیته واصل نشده است. آیا دانشجویان سازمان دهی شدند؟ معلوم شد که چنین چیزی نبوده است.

تاج زاده اضافه کرد: راهپیمایی طبیعی انجام شده است، شعار دانشجویان که ثبت شده تشکر تشکر است و دو ماشینش به محل ماموریت بر می گردد. بامداد ۱۵نفر بیرون کوی مشغول گفت و گو بودند که آقای امیراحمدی از ناجا به آنها می گوید داخل کوی شوند که قبول نمی‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: وی از کلانتری های مختلف تقاضای نیرو می‌کند، چرا؟ معلوم نیست. به محض تقاضای ایشان نیروی انتظامی از کلانتری های اطراف می آیند.

تاج زاده اظهار داشت: آقای کوهی وارد گفت وگو می شود و می گوید ۵ دقیقه مهلت بدهید این ۱۵ نفر را داخل ببرم ولی ایشان قبول نمی کند درگیری می شود، سپس دانشجویان به پرتاب اشیا می پردازند و نیروی انتظامی هم مقابله می کند. در همین میان یکی از سربازان پایش به جدول برخورد می کند و توسط دانشجویان دستگیر می شود.

وی یادآور شد: سپس مواضع و شعارهای دانشجویان به تندی می گراید، ۵۰۰ تا ۶۰۰ سنگ پرانی از سوی دانشجویان شروع می شود. نیرو انتظامی مقابله می کند و در این فاصله مدیرکل سیاسی استان تهران در ساعت دو و ۱۵دقیقه به کوی می رود و می گوید من نماینده تاجزاده هستم و شروع می کند به آرام کردن که صدای شلیک گلوله از جنوب خیابان کارگر شمالی کار را خراب می کند. 

معاون سیاسی پیشین وزارت کشور تاکید کرد: بعد از حضور جانشین فرمانده نیروی انتظامی درگیری ها به طور پلکانی اوج می گیرد، برخوردهای نیروی انتظامی از یک سو و دانشجویان از سوی دیگر به آشوب کشیده می شود.

تاج زاده گفت: به اعتقاد اعضای جلسه در آن شرایط جانشین منطقه بزرگ تهران فاقد تدبیر لازم بوده، بی تدبیری های نامبرده موجب ناآرامی ها می شود. نیروهای لباس شخصی در اینجا نیروهای ناجا را تشویق به حمله کردند و آنها را به دلیل حمله نکردن، با اهانت مورد سرزنش قرار دادند. 

وی با بیان اینکه نظری سرپرست ناحیه انتظامی تهران بزرگ بدون دستور مافوق وارد کوی دانشگاه شد، اظهار داشت: ۲۵ تا ۳۰ نفر نیروی شخصی وارد کوی شدند و دانشجویان را مورد ضرب و جرح قرار دادند. در آنجا سه سرباز ناجا جا می مانند که این سربازان را به زیرزمین منتقل کردند و به دروغ گفتند دانشجویان، سربازان را گروگان گرفته اند. 

معاون سیاسی وزارت کشور دولت اصلاحات ادامه داد: موسوی لاری ساعت ۶ صبح از سردار انصاری می خواهد به عنوان جانشین فرمانده کل دستور دهد نیروی انتظامی حق رفتن به کوی دانشگاه را ندارد، ولی سردار نظری تمرد می کند. در گزارش کمیته آمده است نیروهای لباس شخصی از ساعت ۲ بامداد وارد صحنه شدند و در ضرب و جرح دانشجویان دخالت داشتند. 

تاج زاده با بیان اینکه گزارش به بی تدبیری عملکرد فرمانده مذکور اذعان کرده است، گفت: نظری بدون توجه به دستور جانشین فرمانده کل قوا در صحنه بوده است و مهارت های لازم برای فرماندهی انتظامی شهر تهران را نداشته و ورود به خوابگاه دانشجویان خلاف بوده است.

سرپرست پیشین وزارت کشور افزود: لطفیان فرمانده وقت نیروی انتظامی گزارش کمیته تحقیق شورای عالی امنیت ملی را قابل اعتناترین گزارش دانست و مرحوم هاشمی شاهرودی رئیس وقت قوه قضائیه نظر این کمیته را تایید کرد و اظهار داشت: قشر دانشجو در کوی دانشگاه تقصیری نداشت و مظلوم واقع شده است.

تاج زاده خطاب به زاکانی عنوان کرد: مشکل ما معیارهای دوگانه است، هیچ نهادی پس از ۲۰ سال یک سند مبنی بر دخالت غیرخودی ها و براندازان در تحریک دانشجویان ارائه نکرده است.

تاج زاده: خیلی افراد از جریان اصولگرایی جدا شده اند

تاج زاده با اشاره به ریزش های جریان اصولگرا گفت: هیچ کس به اندازه لاریجانی مقابل اصلاح طلبان قرار نگرفت. علی مطهری سال ۸۲ علیه اصلاح طلبان با من نامه نگاری می کرد و حالا این چنین هستند. فکر کنید چه شده که از شما جدا می شوند. 

سرپرست پیشین وزارت کشور افزود: هفت سال غیر قانونی در انفرادی بودم و اکنون شما می گویید امثال من لپ هایمان گل می انداخته است. نگهبان زندان من می گفت چه طور این زندان انفرادی را تحمل می کنید؟ 

وی در ادامه افزود: یک شب در انفرادی متوجه شدم که چشمم نمی بیند. دکتر اول فکر کرد دنبال مرخصی هستم. گفت برای سن است و... آخر متوجه شدیم چشم من یک نوعی از سکته داشته است. 

تاج زاده تاکید کرد: من در تظاهرات بودم فردای آن روز مرا گرفتند و گفتند تو را روز ۲۳ خرداد گرفتیم و روز ۲۵ خرداد جبهه مشارکت از شما دعوت به تظاهرات کرده است. 

زاکانی: در ۴۰ سال گذشته توفیقات و معایب زیادی داشته ایم

علیرضا زاکانی نماینده پیشین مجلس و فعال سیاسی اصولگرا نیز در این مناظره سخنان خود را با تاثیرات پیروزی انقلاب اسلامی و به چالش کشیده شدن نظام سلطه جهانی آغاز کرد و گفت: پیروزی انقلاب موجب عظمت مسلمانان و به چالش کشیدن نظام سلطه شد. در این مسیر اگر عظمت ایران را می خواهیم باید از رهبری تبعیت و نوکری مردم را کنیم و اگر خلافش عمل کردیم آسیب دیدیم. 

وی افزود: ما در چهل سال گذشته توفیقات و معایب زیادی داشتیم، چرا که هم دشمن بیرونی و هم موانع داخلی داشتیم. 

زاکانی اظهار داشت: دشمن خارجی ما آمریکا و صهیونیسم و مانع درونی ضدانقلاب و ریزش ها هستند. آنهایی که به واسطه خوف و طمع وارد انقلاب شدند و به واسطه نرسیدن به موضوعات خود ریزش داشتند. 

نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: اهمیت مانع داخلی از دشمنان خارجی بیشتر است. معتقد هستم آنچه در موانع داخلی است پرستش قدرت، ثروت و قدرت بیگانه است. امروز در کشور عده ای طمع و ثروت اندوزی دارند، از قدرت های بیرونی تبعیت کرده و با زر و زور و تزویر شرایط را به سمتی می برند که مردم را مقابل اهداف و آرمان هایشان قرار دهند. تا وقتی این موانع داخلی اصلاح نشود ما نمی توانیم به اهداف انقلاب اسلامی برسیم. 

وی با اشاره به اهداف انقلاب اسلامی تصریح کرد: روزهای نخستین انقلاب اسلامی می دانستیم چه نمی خواهیم و چه می خواهیم، اما نه تجربه اش را داشتیم و نه نیروی انسانی، اما امروز در چهل سالگی کسی از ما نمی پذیرد آزمون و خطا کنیم. 

نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: کسانی که در مسیر ثروت اندوزی می روند مافیای پنهان هستند و رابطه سیاسی، فرهنگی و اقتصادی را ایجاد کردند که این مانع اصلی است. 

وی ادامه داد: این افراد نه تعریفی از اصلاحات دارند و نه مشکلات مردم برایشان مهم است. راحت دروغ می گویند تهمت می زنند. اگر در عرصه اقتصادی کم بیاورند دست در جیب دانشجو می کنند. 

زاکانی بیان کرد: امروز پیوستگی قدرت و ثروت بیداد می کند. رابطه سال ۷۸ و ۸۸ حلقه مفقوده همین جریان است. عواملش یکی است و اساس آن دعوای قدرت، ثروت اندوزی و تبعیت از بیگانه است. 

این فعال سیاسی اضافه کرد: یک عده ای در عرصه سیاسی کم آوردند. روزنامه سلام تیتری زد که به واسطه آن بسته شد. همان شب در کوی دانشگاه در ایام انتخابات جمع قلیلی دست به آشوب زدند. در مهد کودک را شکستند. 

وی بیان کرد: همه مردم به ورود پلیس نگاه می کردند، شکستن حریم و امنیت مردم به هر اسمی رخ داد. سپس پلیس در آنجا حضور پیدا کرد و عده ای آمدند و سه نفر را گروگان گرفتند. وزیر کشور دستور برخورد داد. 

نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: ما هر دو طرف را محکوم کردیم، من روز جمعه وارد شدم آن تخریب ها را دیدم عمده تخریب ها از درون کوی بود. تحقیقاتی هم در این خصوص شد که ثبت و ضبط است. نیروی انتظامی هم تخریب کرد، باید حق و حقیقت را گفت. در مقابل کشته سازی صورت گرفت، اربعین گیری صورت گرفت. 

این فعال سیاسی اضافه کرد: ما به عنوان یک نیروی انقلابی هم ضرب و شتم دانشجو و هم پلیس را محکوم می کنیم. سه نقر پلیس شهید شدند. ماحصل این مسیر این بود که می خواستند نظام با چالش اساسی روبرو شود، در آن زمان ما با دانشجویان به کوی رفتیم. 

زاکانی گفت: تاجزاده، معین و شمس الواعظین آمدند. وضع را که دیدم خودم را حائل دانشجو و نیروی انتظامی کردم. از هر دو طرف می خوردم و همه را به آرامش دعوت می کردم. در آن ایام برای من واضح شد تاجزاده و دوستانش دوست ندارند این موضوع جمع شود. مسئولینی مثل معین با استعفا دادن آتش را بیشتر می کردند. 

نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: تاجزاده و دوستانش دم از آزادی می زنند، اگر یادشان باشد آن سال روز یکشنبه ما درخواست جمع کردیم، حق شناس به من زنگ زد گفت تاجزاده خوشحال است که شما می خواهید تجمع قانونی برگزار بکنید. بیایید با تحکیمی ها راهپیمایی بگذارید. من گفتم وای به حال مملکتی که شما مدیرکل سیاسی اش هستید.

زاکانی: وقتی کم آوردیم نباید دانشجو را ابزار قرار دهیم

زاکانی در ادامه سخنانش اضافه کرد: من آن زمان مسئول بسیج دانشجویی بودم، اطلاعیه من را می خوانید، شما چهره های جدید نفاق هستید. شما فقط نیروی انتظامی را محکوم می کنید که این جفا است. من می گویم سنگ زدن را محکوم کنید. 

نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: ما به عنوان بسیج دانشجویی این را محکوم کردیم، آقای نقدی به من زنگ زد که این اطلاعیه چیست؟ گفتم دروغ است و من تکذیب می کنم. من می گویم دانشجو را ذبح نکنیم، این ظلم به دانشجو است که وقتی کم می آورید دانشجو را ابزار می کنید. این موضوع سازمان یافته بودن و یا بودن که شما می گوید عین آمریکاست، یعنی اینکه سناریوسازی می کنید، چهل سال این کار را کردید و دیگر تمام شد. 

این فعال سیاسی بیان کرد: من دو طرف را محکوم می کنم نه یک طرف را، اما شما یکبار هم آن طرف را محکوم نکردید. من نفاق دارم یا طرفداران شما کشته سازی کردند، نفاق من دارم یا دوستان شما که پنهان شدند و گفتند که ما را دزدیدند. نفاق من دارم یا شما که اربعین سازی کردید. من که در وسط ماجرا بودم. 

زاکانی در ادامه گفت: گزارشی که ذکر شد ناقص است چون من گزارش لحظه به لحظه از صحنه دارم. بنده تا روز آخر و برخلاف شما در صحنه بودم. در همان زمانی که آقای شاهرودی رییس قوه قضاییه بود دادگاه، آقای نظری را تبرئه کرد. بعد از تحقیقات میدانی عده ای تبرئه شدند، مشخص شد که اتفاقا آقای خاتمی و دیگران محل اتهام قرار گرفتند. به ویژه آقای خاتمی که فردای آن روز از آشوب بزرگی پرده برداشت که بحث کوی دانشگاه بود. ماحصل اتفاقات و مجموع شواهد نشان می دهد که این جریان دروغ می گوید. 

وی اضافه کرد: باید همه ماجرا و نه بخشی از آن به صورت دقیق مورد تحقیق قرار گیرد. ماجرا زمینه دارد و بستر ماجرا هم باید مورد توجه قرار گیرد. کل گزارش ها باید خوانده شود که یک طرفه به قاضی نروند. 

زاکانی در پاسخ به سخنان تاج زاده در خصوص برگزار این مناظره نیز گفت: حرف هایی را که زدید دلیل نبود که به یک تشکل دانشجویی مجوز ندهید. شاید سطحی ترین استدلالی که یک مسئول می توانست برای جلوگیری از آزادی بیاورد را گفتید. شما گفتید در دانشگاه باشد، اول که دانشگاه بسته بود و دوم اینکه ما می خواستیم رسانه ها باشند. در مورد لباس شخصی ها که گفتم به نوری و هاشمی و تایید خاتمی بر می گشت. اما ریشه آنان به دهه شصت برمی گشت. من نمی دانم اکنون با کدام تاجزاده روبرو هستیم. 

این نماینده مجلس اظهار داشت: افراطی آن کسی است که سال ۸۸ سطل اشغال آتش زد و برخی گفتند آن ها مردان خداجو هستند. دنبال مجرم می گردید؟ از آقای یونسی بپرسید. افراطی کیست؟ چرا یک طرفه به قاضی می روید؟ سوت پایان را کشیدند، دیگر قرار نیست سر مردم را کلاه بگذارید. چه شد خاتمی رییس جمهوری وقت از نظری عذر خواهی کرد؟ 

زاکانی: افراطی گری در هر زمانی بد است

وی یادآور شد: افراطی گری هر زمانی بد است. ما همیشه افراطی گری را محکوم کردیم. خیلی خوب شد که درباره این موضوع صحبت شد تا دمل چرکین باز شود. اتفاقا بیشترین کسی که کتک خورد بچه های بسیجی بودند. عین همین حادثه ۲۵ خرداد که رقم خورد. 

این نماینده پیشین مجلس افزود: گزارش مجلس در روز ۲۵ را خودم نوشتم، بنده عضو گروه تحقیق بودم و باید دید چرا پخش نشد و الان پخش کنید. از چیزهایی سخن می گویید که برای من خنده دار است. سوم و چهارم تیرماه در مجلس توضیح دادم که چه جنایتی اتفاق افتاد، آقای ابوترابی و کواکبیان هم بودند، گزارش را تنظیم کردیم، در مجلس دعوا شد و مجلس را غیرعلنی کردیم. آقای کواکبیان پس از توضیحات من تشکر کردند. من سند ماجرا هستم در صحنه حاضر بودم و چوب آن را خوردم. 

زاکانی بیان کرد: کسانی که به سفارت انگلیس رفتند، تشکل های آرم دار و دانشجویی بودند که پس از تجمع همزمان رفتند. افراطی ها به من وصل نیستند، این تشکل دانشجویی آسیب به سفارت را به من گفتند که گفتم شما اشتباه کردید. 

این فعال سیاسی ادامه داد: نیروی انتظامی آمده بود و من به آقای نظری گفتم نیروهای خود را عقب بکشید، همزمان از بالای ساختمان کوکتل مولتف انداختند و نیروی انتظامی آسیب دید. هرکس به دانشجو و نیروی انتظامی تعرض کند غلط کرده است، بنابراین گزارش را من خودم نوشتم، خودم توضیح دادم و حقیقت را گفتم. پس از حقیقت گویی ناراحت نشوید و دروغ نگویید. 

اصولگرایان به اصول و اصلاح طلبان به اصلاحات واقعی پایبند باشند

زاکانی یادآور شد: اگر اصولگرایان به اصول و اگر اصلاح طلبان به اصلاحات واقعی پایبند نباشند سر مردم کلاه می گذارند.

وی افزود: آقای ناطق و آقای لاریجانی کسانی بودند که سال ۷۶ می خواستند انتخاب آقای خاتمی باطل شود. رهبر معظم انقلاب در این برهه از حق و حقوق ملت دفاع کردند، این داستان سال ۸۴ و ۸۸ و ۹۲ هم همین بود که حضرت آقا از حقوق مردم دفاع کردند.

وی تصریح کرد: تظاهرات غیرقانونی انصار حزب الله هم محکوم است، اما شما سال ۸۸ کشور را به یاد دارید، چهل میلیون رای مخدوش و آبروی کشور برده شد. 

نماینده پیشین مجلس تاکید کرد: پیش بینی بنده از فتنه آینده چهار پایه است. پایه اول تشدید فقر، ایجاد ناکارآمدی برای خدمت به مردم، دعوت سیاسیون سهم خواه برای حضور مردم در صحنه، عامل چهارم هم منافقان هستند. این چهار عامل مردم را تحت فشار قرار می دهند. وی یادآور شد: این دوگانه یا مذاکره یا جنگ از کجا آمده است؟ من در ۷۸ خودم شاهد ماجرا بودم. اما درباره آینده باید حرف بزنیم. باید پاسخ این چهل سال را همه بدهیم، من کسی را تهدید نکردم و در برابر امثال مرتضوی و جاسبی، ما بودیم که ایستادیم.

زاکانی خاطرنشان کرد: فتنه آینده با روشنگری و شفافیت قابل پیشگیری و درمان است. من به شما می گویم چقدر دارایی دارم و دیگران هم باید بگویند.

این نماینده پیشین مجلس در ادامه سخنان خود به سه تعبیر از لباس شخصی ها اشاره کرد و گفت: در موج اول، گروهی که متعلق به نیروی انتظامی بودند وارد کوی دانشگاه شدند. گروه دوم کسانی هستند که احساس وظیفه می کنند می آیند دفاع می کنند و بعضا اشتباه هم می کنند. من شب نوزدهم با برخی از آنها درگیر شدم، به من گفتند لیبرال شده ای. گروه سوم هم رفقای آقای تاجزاده هستند. 

وی ادامه داد: اردیبهشت ۱۳۷۷ زمان دادگاه کرباسچی، گروهی سردر دانشگاه تهران، علیه شهردار پیشین تهران شعار دادند و عده ای هم به عنوان چماقدار می خواستند با آنها برخورد کنند رفتیم جلوی آنها ایستادیم درگیر شدیم و چاقو را از دستشان گرفتیم و تحویل انتظامات دانشگاه دادیم چندی نگذشت که در خیابان شانزدهم آذر، علیه کرباسچی شعار می دادند سرما کلاه نمی رود. آقای ده نمکی پس از نماز جمعه رفت و به آنها گفتم کار اشتباهی کردید. 

وی خاطرنشان کرد: در مجلس پنجم و ششم افراد را بردند محکوم کنند تا نگذارند کسی وارد کوی دانشگاه شود. من وارد شدن به کوی دانشگاه را غلط می دانم و آن را محکوم هم کردم. مجلس پنجم و ششم به ممنوعیت ورود به کوی دانشگاه رای نداد. برخی از دوستان شما گفتند که این رای طبیعی است مجلس نباید رای بدهد، ممکن است داخل کوی دانشگاه آر پی جی بزنند و نیروی انتظامی ناچار به رفتن به داخل کوی می شود.

زاکانی با محکومیت ورود به کوی دانشگاه تاکید کرد: شما نان لباس شخصی را می خورید، سال ۷۴ بر سر ماجرای سروش، روز قبل به آنها گفتم این کار اشتباه را نکنید، بگذارید او حرفش را بزند و ما هم حرف می زنیم ما منطق داریم و آنجا می ایستیم و از او سوال می کنیم، گفتند این کار را نمی کنیم و گوش نکردند.

وی ادامه داد: درباره سفارت عربستان و انگلیس هم اشتباه محض کردند، از داخل سفارت به من زنگ زدند به آنها گفتم شما غلط کردید داخل سفارت شدید، همان موقع بارها علیه آنها نوشته ام. به آنها گفتم برای چه وارد شدید.

این فعال اصولگرا بیان کرد: سابقه مبارزاتی خودتان را درباره فساد بگویید. می گویم چرا در شما فاسد نیست، اما من با فاسدهای خودمان مبارزه کردم. 

تاج زاده: فساد از هر کسی مطلوب نیست

وی ادامه داد: در زندان آقای طائب گفت که پرونده اخلاقی و مالی تو پاک است. به شوخی گفتم فکر می کردم دم و دستگاه شما قویتر از این حرف ها است. بعد گفتم من که خانه ام پر از شنود است، اطاق خوابم شنود است، به قول خودتان سر راهمان پرستو هم می گذارید؛ شما نمی دانید که این نظارت شما ما را چه قدر پاک نگه داشته است. 

معاون سیاسی پیشین وزارت کشور با اشاره به بخشی از سخنان زاکانی درباره فساد در جریان اصلاحات، بیان کرد: گفتند، اطراف شما آدم فاسد هست، گفتم احتمالا هست چون ما یک طیف گسترده هستیم؛ اما فاسدان اصلاح طلبان با فاسدان شما جور در می‌آیند. چرا فاسدها باید جور شوند؟ ما به این اعتراض داریم. 

تاج زاده اضافه کرد: شفافیت خیلی خوب است من هم طرفدارش هستم. فساد این کشور را از پا در می آورد. برای مبارزه با آن خودی و غیر خودی نکنیم همه را بررسی کنیم. کل ستادهای ما را در سال ۸۸، ۸۴ را به همراه ستادهای دیگران بررسی کنیم. قاضی پاک دست بگذاریم هرچه که گفت را قبول می کنیم.

وی افزود: فساد شرط ناپذیر است. مگر شما نمی گویید مردمی هستم، درباره توقیف مطبوعات چرا چیزی نگفتید؟ 

معاون سیاسی پیشین وزارت کشور تصریح کرد: رسانه های رسمی جمهوری اسلامی در این بیست ساله چه چیزی از ۷۸ منتشر کردند؟ ببینید کدام روایت درست تر است؟ این ها برای اینکه یک نفر را نجات دهند کل نظام را خراب می کنند. کافی بود بگویند این چهار فرمانده محکوم شدند، به جای داستان ریش تراش واقعیت را به مردم می گفتند. حالا که به این نتیجه رسیدیم که گفت و گو خوب است، از این به بعد هرجا که فکر کردیم اشتباه است، اصلاح کنیم. 

تاج زاده در پایان تاکید کرد: من عقیده دارم که نقد خوب است. دو دیدگاه است در کشور یکی می گوید قطار انقلاب راه افتاده و عده ای باید پیاده شوند یک عده می گویند همه باید با هم حرکت کنیم.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.