پایگاه خبری هیل در گزارشی اعلام کرد: این لایحه با ۳۵۷ رای مثبت و ۲۲ رای مخالف به تصویب رسید. همه مخالفان این لایحه جمهوری خواهان محافظه کار بودند.

براساس لایحه تصویب شده هر گونه تلاش از سوی دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا برای خروج احتمالی از پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) مردود است.

این لایحه پس از آن تصویب شد که مشاوران دولت واشنگتن به روزنامه نیویورک تایمز اعلام کردند که ترامپ هنوز به دنبال خروج از ناتو است. اقدامی که منتقدان براین باورند که باعث جسور شدن روسیه و تهدید اتحادهای بین المللی نظامی و استراتژیک می‌شود.

همچنین براساس این لایحه هرگونه تامین مالی برای خروج آمریکا از این ائتلاف ممنوع شده است.

استنی هویر، رهبر اکثریت مجلس نمایندگان آمریکا در جمع خبرنگاران با اشاره به نقش این ائتلاف در پایان بخشیدن صلح آمیز به جنگ جهانی دوم گفت: این لایحه به صراحت اعلام کرده که کنگره آمریکا هنوز معتقد به ماموریت ناتو بوده و از هرگونه تلاش‌ها برای زیرسوال بردن ناتو و یا خروج یک طرفه آمریکا از این ائتلاف جلوگیری می‌کند.

همچنین در این لایحه از اعضای ناتو خواسته شده که به تعهدات خود مبنی بر اختصاص دو درصد از تولید ناخالص ملی برای هزینه‌های دفاعی پایبند باشند.

طبق این لایحه، این سرمایه می‌تواند برای تامین هزینه‌ها و ارتقا در حوزه ابتکار بازدارندگی برای مقابله با روسیه استفاده شود.

جیمی پانتا، یک سناتور دیگر و از حامیان اصلی این لایحه به خبرنگاران پیش از رای گیری گفت: همان گونه که می‌دانید همه ما می‌دانیم که می‌توانیم به فشارها علیه متحدانمان در ناتو برای پرداخت دو درصد تولید ناخالص ملی کشورشان برای تامین هزینه‌های ائتلاف ادامه دهیم اما این به معنی این نیست که ما می‌خواهیم از این ائتلاف خارج شویم.

وی ادامه داد: چنین اقدامی یک "اشتباه تاریخی" خواهد بود. عضویت در ناتو به معنای عضویت در کلوپ یک کشور نیست.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.