علی افشارپور در گفت‌وگو با ایسنا از افزایش قیمت گوشت گرم گوسفندی تا چند روز آینده خبر داد و تصریح کرد: متاسفانه یزد در حوزه‌ی دام تولیدکننده نیست و همین امر منجر شده تا تغییر قیمت گوشت در سایر استان‌ها بر قیمت عرضه آن در استان یزد تاثیرگذار است.

وی با بیان این که گوشت گرم گوسفندی در استان‌های همجوار با قیمتی بیش از ۸۰ هزار تومان عرضه می‌شود، گفت: برای جذب گوشت گرم گوسفندی ناگزیر به افزایش قیمت هستیم اما این قیمت نیز از سایر استان‌ها کمتر خواهد بود.

وی، قیمت کنونی گوشت گرم گوسفندی در استان را ۶۷ هزار تومان عنوان کرد و گفت: البته قیمت این کالا در بازار آزاد بیش از این میزان و با قیمت حدود ۷۵ هزار تومان عرضه می‌شود.

این مسئول با بیان این که هنوز قیمت جدیدی برای گوشت گرم گوسفندی، ارائه و مصوب نشده است، گفت: هرچند به احتمال زیاد افزایش قیمت چندان با قیمت فعلی بازار آزاد تفاوت نخواهد داشت.

وی با بیان این که گوشت قرمز تنظیم بازار نیز در حال توزیع است، اظهار کرد: هر شهرستان متناسب با جمعیت و سهمیه‌بندی خود، گوشت منجمد گوساله و گوشت گرم گوسفندی دریافت می‌کند که در شهر یزد نیز در ۵۰ فروشگاه مختلف توزیع می‌شود.

افشارپور ادامه داد: متقاضیان گوشت قرمز تنظیم بازار می‌توانند از طریق شماره‌ تماس‌های ۵-۳۶۲۴۸۰۵۱، ۳۶۲۴۷۳۷۷، ۴- ۳۵۲۵۲۰۱۲ از محل توزیع این گوشت آگاه شوند.

به گفته‌ی وی، البته در هر فروشگاه  یک بازرس از سازمان صمت استان حضور دارد، اما شهروندان می‌توانند در صورت بروز تخلف با شماره ۱۲۴ تماس و موارد تخلف را گزارش دهند.

وی درباره توزیع گوشت مرغ گرم تنظیم بازار و تاثیر آن بر قیمت بازار عرضه، اظهار کرد: مرغ گرم در حال حاضر هر کیلو ۱۳ هزار و ۵۰۰ تومان در بازار استان عرضه می‌شود و در عین حال توزیع گوشت مرغ تنظیم بازار با قیمت ۱۰ هزار و ۹۰۰ تومان تا تعدیل و ثبات قیمت آن در بازار استان ادامه خواهد داشت.

افشارپور افزود: توزیع عادلانه گوشت گرم مرغ در شهرستان‌ها نیز متناسب با جمعیت و میزان مرغ دریافتی انجام می‌شود تا قیمت مرغ در چند روز آینده کاهش یابد.

این مسئول در رابطه با اجرای طرح کاهش قیمت مرغ از سوی شرکت‌های پشتیبانی امور دام نیز تصریح کرد: شرکت پشتیبانی امور دام با همکاری جهاد کشاورزی و تعاونی‌های مرغداران استان  طرحی را برای کنترل قیمت بازار مرغ در دست اجرا دارد که این طرح شامل دریافت نهاده‌های دولتی و تحویل مرغ با قیمت تنظیم بازار است که اجرای آن اقدام موثری در کنترل قیمت بازار مرغ خواهد بود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.