او درباره عملکرد جریان اصولگرایی تاکید کرد: ما به آنها هم معترض هستیم و به دنبال این هستیم که آنجا هم اصلاحات انجام شود.

زاکانی درباره حس خود نسبت به شعار اصلاح‌طلب اصولگرا دیگه تمومه ماجرا گفت: این شعار یعنی هر کسی و به هر اسمی فساد کرده، کارش دیگر تمام است و باید پرونده او بسته شود. هر کسی به مردم خیانت کرده، حقوق مردم را اجحاف کرده باید پرونده‌اش بسته شود. به هر اسمی، در هر شأن و جایگاهی این اتفاق رخ داده باید به همین شکل عمل شود و ما هم به دنبال این هستیم. اصلا بحث، بحث جناحی نیست. الان وقت این است که در جامعه شفافیت ایجاد شود، قاعده از کجا آورده‌ای مشخص شود و معلوم شود که همه چه هستند، در چه جایگاه قانونی قرار دارند و از کجا آورده‌اند و در این چهل سال چه کاری کرده‌اند. وی افزود: ایجاد شفافیت خودش اعتمادزاست. علاوه بر اینکه همان‌طور که گفتم اگر این مسیر از کجا آورده‌ای، شفافیت و امکان مشخص شود، معلوم می‌شود که چه کسانی مانند غده سرطانی در جامعه حضور دارند و از شیره جان مردم ارتزاق می‌کنند. وقتی با اینها برخورد شود همه ‌چیز مشخص می‌شود.

زاکانی در پاسخ به سوالی درباره اینکه انقلاب پس از چهل سال در کدام نقطه ایستاده است و همچنین اینکه آیا جوانان همچنان پشت انقلاب ایستاده‌اند یا خیر، گفت: انقلاب بله؛ اما جریانات سیاسی که نان انقلاب را می‌خورند و هزینه برای انقلاب درست می‌کنند نه. لذا اگر به اصل انقلاب برگردیم که عدالت، پاکدامنی استقلال و پیشرفت است، کار درست می‌شود. باید به اصل خود بازگردیم. جریانات سیاسی حضور دارند اما باید جهت سیاسی خود را با واقعیت‌ها تطبیق دهند و به اصل انقلاب اسلامی برگردند. همچنین هر کسی اجحافی در حق مردم کرده باید سراغ او رفت و احقاق حقوق مردم را کرد.

زاکانی در ادامه در پاسخ به سوال دیگری درباره همصدایی جریان خارج از کشور و همچنین تندروهای داخلی در توهین به اصلاح‌طلبان گفت: امریکایی‌ها، رادیو اسراییل و... از اصلاحات حمایت می‌کنند، چرا چنین اتفاقی می‌افتد؟ هر کسی ممکن است چیزی بگوید، باید دید که چه می‌گوید؟ وگرنه رادیو اسراییل هم از آقای مهندس موسوی حمایت می‌کرد، چرا سال ۸۸ حمایت می‌کرد؟ سوال را من اینجا مطرح می‌کنم، چرا حمایت می‌کرد؟ هر کسی از مقصد و منظور خود ماجرا را دنبال می‌کند. بنابراین نمی‌توان گفت که این دارد می‌گوید و آن هم می‌گوید. باید دید که این چه می‌گوید و آن چه می‌گوید. در حقیقت ممکن است کسی بگوید که جریان اصلاحات خطا نکند، کسی دیگر بگوید جریان اصلاحات چرا کم خطا می‌کند. این دو هر جفت‌شان اعتراض می‌کنند. وی افزود: اصلا اصل اصلاحات باید جراحی شود. چه کسی می‌گوید اصلاحات من می‌گویم شعار ندهیم، اصلاحات واقعی را انجام دهیم، با فقر و فساد و تبعیض مواجهه داشته باشیم. در حقیقت شعار آزادی ندهیم اما خودمان دیکتاتور باشیم. اساس حرف من این است که در انقلاب اسلامی قرار شد که همه با مردم روراست و نوکر مردم باشند. من می‌گویم با اسم اصلاحات یا به اسم چیز دیگری این درست نمی‌شود، حقیقت ماجرا را باید پیگیری کرد.

زاکانی در ادامه درباره عملکرد اصولگرایان و اینکه آیا اساسا نقدی به عملکرد این جریان وارد است یا خیر، گفت: ما به آنها هم معترض هستیم و به دنبال این هستیم که آنجا هم اصلاحات انجام شود. اصلا اصلاحات که جزو ذات انقلاب اسلامی است. موضوع این است که عده‌ای نان اصلاحات را می‌خورند اما خودشان دیکتاتور هستند. من می‌گویم دیکتاتوری نکنید، وگرنه اصلاحات که از اساس خوب است، اصلاحات جدی هم که باید انجام شود، ناظر به فقر، فساد و تبعیض است که مشکل مردم حل شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.