سیدشریف حسینی پنجشنبه اظهار داشت: شرایط فعلی صنعت خودروسازی در ایران بسیار خاص است زیرا دشمن مشترکی بنام تحریم علیه کشور وارد عمل شده که باید این تحریم را با فکر و همراهی به فرصت تبدیل کنیم.

وی افزود: ۲ شرکت خودروسازی ایران دارای جایگاه خاصی در صنعت کشور هستند و امروز شرایط به گونه ای است که این ۲ شرکت با کاهش تولید چشمگیری مواجه شده اند.

معاون امور حقوقی، مجلس و استانهای وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: تحریم تنها دلیل کاهش تولید خودرو در ایران است ولی از آذر ماه تولید خودرو در ایران رشد قابل مواجه ای داشته است. هر ۲ شرکت خودرو ساز موظف هستند به تعهدات خود در قبال مردم عمل کنند.

حسینی افزایش قیمت دلار را باعث نوسان در صنعت خودرو سازی کشور دانست و افزود: باید پذیرفت شرایط سختی که در این مدت با افزایش دلار و ارز اتفاق افتاد نوسانات مختلفی را ایجاد کرد که باید با درایت آن را پشت سر گذاشت.

قائم مقام وزیر صمت با بیان اینکه باید نگاه به سمت مردم باشد تا ضرری متوجه آنها نشود ضمن اینکه با حرکت و تصمیم درست باید به گونه ای اقدام کرد تا خودروسازان دچار چالش نشوند تصریح کرد: ۴۵۰ هزار نفر در ۲ شرکت خودروسازی ایران مشغول کار هستند و هر آنچه که وزارت صنعت، معدن و تجارت برای تصویب قیمت اتخاذ می کند در ابتدا به سود مردم و بعد شرایط شرکت های مذکور خواهد بود.

حسینی در خصوص قیمت جدید خودروهای تولید داخل اظهار داشت: قیمت های اعلام شده ولی هنوز به تصویب نرسیده و باید شورای سیاست گذاری و وزارت صنعت، معدن و تجارت در این خصوص تصمیم گیری کنند.

وی اظهار داشت: خودروسازان قیمت تمام شده خود را بر اساس هزینه تولید و شرایط موجود اعلام کرده و انتظار دارند قیمت جدید خودروها بر اساس قیمت تمام شده پذیرفته شود چرا که در غیر این صورت مشمول زیان خواهند شد.

حسینی گفت: وزارت صنعت، معدن و تجارت نظارت واقعی بر شرکت های خودروسازی دارد ولی باید شرایطی فراهم شود که مصرف کننده و تولید کننده دچار چالش نشوند.

وی بر لزوم انتقال دانش روز و تجهیزات پیشرفته تاکید و اعلام امیدواری کرد که قطعه سازان بتوانند با عبور از مشکلات و بحران موجود در کشور همچنان چراغ این صنعت مهم را روشن نگاه دارند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.