دونالد ترامپ روز پنجشنبه ۲۷ دی ماه در جریان سخنرانی در وزارت دفاع، پنتاگون با اعلام سیاست جدید دفاع موشکی ایالات متحده گفت: «ایران یک موشک ماهواره بر را امتحان کرد که البته شکست خورد که می توانست اطلاعات مهمی را به آنها بدهد و توانایی های آنها را افزایش می داد.»

رئیس جمهوری آمریکا با تاکید بر اینکه نمی خواهیم به آنها اجازه دهیم به چنین توانایی هایی دست یابند، اضافه کرد: کاری که ما با ایران کردیم معجزه آسا بود. من توافق وحشتناک ضعیف هسته ای ایران را پایان دادیم و ایران اکنون بسیار متفاوت است.

ترامپ با تکرار ادعاهای پیشین خود، گفت: ایران اصلا آن کشور پیشین نیست و نخواهد بود. من بر این باورم که آنها می خواهند با ما صحبت کنند. ما باید در هر زمینه و عرصه ای از آنها پیشی بگیریم.

تعطیلی دولت و بحران مرزی

ترامپ به بحث تعطیلی بخش‌هایی از دولت فدرال که ۲۷ روز از آن می‌گذرد اشاره کرد و گفت: «ما به موانع و دیوارهای مستحکم نیاز داریم چون هیچ‌چیز کار آن را انجام نمی‌دهد. این کار را دولت‌های پیش باید انجام می‌دادند.»

ترامپ افزود: « همه کارشناسان امنیت میهن از کنگره خواسته‌اند حائل فولادی نصب کنند و به فناوری‌‌های لازم مجهز شویم. حالا ولی دولت تعطیل است چون کنگره حاضر نیست قبول کند که ما به امنیت مرزی نیاز داریم. ما مردم تمامی کشورها را با افتخار می‌پذیریم ولی باید قانونی بیایند. ما باید مرز امن و نیرومند داشته باشیم.»

ترامپ با انتقاد از نانسی پلوسی، رهبر اکثریت دموکرات و رئیس مجلس نمایندگان گفت: « هرچند امکان توافق با دموکرات‌ها وجود دارد، این خانم پلوسی است که جلوی آن را گرفته است. ما امیدوارم دموکرات‌ها پا پیش بگذارند و بهترین امنیت مرزی را اجرا کنند.»

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.