۱. قطعنامه ۱۹۲۹ مرده است.

۲. تهدید، تهدید به بار می‌آورد، همان‌طور که احترام، احترام می‌آورد.»

ادعای پمپئو درباره تاثیر تحریم‌ها بر مردم ایران

همچنین مایک پمپئو، وزیر امورخارجه آمریکا اظهار کرد که ایالات‌متحده مدام درحال ارزیابی معافیت‌ کشورها از تحریم‌های ضدایرانی است.

به گزارش «ایسنا» وزیر امورخارجه آمریکا در گفت‌وگو با شبکه مکس‌نیوز تی‌وی با اشاره به این مساله که معافیت‌های تحریمی آمریکا تنها ۶ ماهه هستند، بیان کرد: «آمریکا به‌طور مداوم درحال ارزیابی این معافیت‌ها است.»

وی در ادامه ادعاهایش با «مستبد» خواندن نظام ایران اظهار کرد که هدف نهایی آمریکا از اعمال این تحریم‌ها، بهتر کردن زندگی مردم ایران است.

آمریکایی‌ها با تلاش‌هایی واهی سعی در یکدل و همسو نشان دادن خود با مردم ایران دارند. این درحالی است که رهبر انقلاب اسلامی اخیرا در سخنرانی خود هوشیاری در مقابل فریب و لبخند دروغین دشمن را ضروری خواندند و یادآوری کردند: آمریکایی‌ها گاهی می‌گویند با ملت ایران مشکلی نداریم و تحریم‌ها علیه مردم نیست، بلکه با دولت ایران دچار چالش هستیم؛ اما این یک دروغ فضاحت‌بار است چون دولت ایران بدون ملت کاره‌ای نیست و آنها با حضور و اراده ملت دشمن هستند.

واکنش نتانیاهو به صحبت‌های ترامپ

از دیگر سو بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی بار دیگر اظهاراتی بی‌اساس را درباره ایران مطرح کرده است. به گزارش «ایسنا» به نقل از جروزالم پست، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در واکنش به صحبت‌های دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا که گفته بود «ایرانی‌ها می‌توانند هرکاری که می‌خواهند در سوریه انجام دهند» اظهار کرد که اسرائیل با آنچه «نفوذ ایران در سایر کشورها» خوانده شد، مقابله خواهد کرد. وی در این‌باره گفت: «ما دقیقا در سوریه در برابر نفوذ نظامی ایران، درحال انجام چنین کاری هستیم.» نتانیاهو در ادامه با اشاره به تصمیم دونالد ترامپ مبنی بر خروج از برجام در ماه مه ‌ادعا کرد که ایرانی‌ها از اعمال مجدد تحریم‌ها زجر کشیده‌اند. وی گفت: «بزرگ‌ترین تهدید از سوی ایران، آن است که سلاح‌های هسته‌ای در دستان کسانی باشند که می‌گویند ما باید از نقشه «نیست» شویم. من بر اعمال مجدد تحریم‌ها تاکید کرده بودم و رئیس‌جمهور ترامپ تصمیم جسورانه برای اعمال آنها را اتخاذ کرد.» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی همچنین مدعی شد که آمریکا از جبهه اقتصادی به مقابله با ایران پرداخته و اسرائیل از جبهه نظامی.

به گزارش «ایسنا» ادعای دخالت ایران در کشورهای منطقه درحالی مطرح می‌شود که مقامات کشورمان همواره تاکید می‌کنند جمهوری اسلامی ایران هیچ دخالتی در امور داخلی دیگر کشورها ندارد و خواستار ایجاد راه‌حل مسالمت‌آمیز برای حل بحران سوریه است. حضور ایران در برخی کشورها مستشاری بوده و به درخواست دولت قانونی آن کشورها صورت گرفته است.