دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در نامه‌ای به کنگره کشورش حالت فوق‌العاده‌ ملی برای رسیدگی به تهدیدات غیرمعمول و فوق‌العاده‌ علیه امنیت ملی، سیاست خارجی و اقتصاد آمریکا را که به خاطر اقدامات خشونت آمیز تروریست‌های خارجی که روند صلح خاورمیانه را مختل می‌کنند، تمدید کرد.

ترامپ در اطلاعیه‌ای به کنگره که در نشریه رسمی دولت فدرال آمریکا منتشر شده تاکید کرد که این حالت فوق‌العاده باید بعد از تاریخ انقضا ادامه یابد.

متن این نامه که توسط سایت کاخ سفید منتشر شده، به شرح زیر است:

بند ۲۰۲ قانون حالت فوق‌العاده‌ ملی امکان تمدید اتوماتیک حالت فوق‌العاده‌ ملی را ۹۰ روزه قبل از تاریخ انقضای آن فراهم می‌سازد. بر اساس این بند، من این اطلاعیه را به پیوست این نامه‌ به کنگره ارسال و تاکید کردم که حالت فوق‌العاده‌ ملی اعلام شده در دستور اجرایی ۱۲۹۴۷ مربوط به تاریخ ۲۳ ژانویه ۱۹۹۵ میلادی با توجه به تروریست‌های خارجی که روند صلح خاورمیانه را مختل می‌کنند باید بعد از تاریخ ۲۳ ژانویه سال ۲۰۱۹ میلادی به مدت یک سال ادامه‌ یابد. 

این بحران با توجه به اقدامات خشونت آمیز تروریست‌های خارجی که روند صلح خاورمیانه را مختل می‌کنند، منجر به اعلام یک حالت فوق‌العاده‌ ملی در تاریخ ۲۳ ژانویه ۱۹۹۵ میلادی شد که همچنان حل نشده است. گروه‌های تروریستی به انجام فعالیت‌هایی که روند صلح خاورمیانه را تهدید می‌کنند و همچنین تهدیدی برای منافع آمریکا در منطقه هستند، ادامه‌ می‌دهند. چنین اقداماتی تهدیداتی غیرمعمول و فوق‌العاده‌ برای امنیت ملی، سیاست خارجی و اقتصاد آمریکا هستند، در نتیجه‌ بر اساس تصمیم من لازم و ضروری است که این حالت فوق‌العاده‌ تمدید شود و تحریم‌های اعمال شده علیه افرادی که مسؤول این تهدیدات هستند ادامه‌ یابند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.