سید فرید موسوی در مراسم افتتاحیه شهرک حمل و نقل استان تهران با بیان اینکه بر اساس آمار اعلامی سازمان تجارت جهانی، رتبه ایران در جهان از نظر فضای کسب و کار ۱۲۸ است، گفت: این بدان معنی است که ۱۲۷ گزینه بهتر از ایران برای سرمایه گذاری وجود دارد. از همین رو ۳ فراکسیون امید، مستقلین و ولایی در مجلس جلسه ای برگزار کردند که بهترین راه برای برون رفت از مشکلات اقتصادی را بهبود فضای کسب و کار دانسته اند و ارتقای این فضا را از نظر قانونگذاری در دستور کار قرار داده ایم.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با اشاره به افتتاح پروژه شهرک شرکت های حمل و نقل استان تهران اظهارداشت: افتتاح این پروژه منجر به کاهش یکی از مهمترین مشکلات پایتخت که آلودگی زیست محیطی است، شده است. شهردار تهران دو روز قبل در نشست مجمع نمایندگان تهران اعلام کرد در سال ۹۴ در شهر تهران ۴۵۷۳ نفر فوتی به دلیل آلودگی هوا داشته ایم. همچنین ۱۵۰۰ نفر نیز به مراکز بهداشتی-درمانی وابسته به شهرداری تهران به دلیل مشکلات تنفسی در اثر آلودگی هوا مراجعه کرده بودند. 

به گفته عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، سالانه ۲۵۰ هزار نفر به جمعیت استان تهران افزوده می شود که این حجم جمعیت نیازمند برخورداری از خدمات گوناگونی است. اگر این خدمات را به مهاجران و تازه واردها به استان ندهیم، نه تنها جلوی مهاجرت گرفته نمی شود، بلکه پمپاژ ناامیدی به مردم هم خواهد بود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.