این مطلب در حالی از سوی سخنگوی خاورمیانه و شمال آفریقای دولت انگلیس بیان شده است که دولت لندن در سال ۱۹۱۷ در اعلامیه ای رسمی موسوم به « بیانیه بالفور»، وعده تاسیس کشور یهودی را به «لرد روچیلد» سرمایه‌دار صهیونیست داد.

انگلیس بعدها با انتخاب «هربرت ساموئل»، یهودی صهیونیست، به عنوان فرماندار این سرزمین، همه چیز را برای تسلط صهیونیست ها بر سرزمین فلسطین مهیا کرد.

وی گفت : تشکیلات خودگردان فلسطین، دولت قانونی برای برقراری امنیت و ثبات در این منطقه است و لندن از اسرائیل می خواهد که به اعمال ناقضانه خود پایان دهد.

ساموئل در ادامه این گفت و گو افزود: اسرائیل، پایبندی به حقوق بین الملل را نادیده می گیرد، درحالی که ما بر ضرورت اجرای آنها اعتقاد راسخ داریم.

وی در خصوص برخی درخواست شهرک نشینان برای ترور محمود عباس هم گفت: وی رئیس قانونی فلسطین است و باید مانند هر رهبر کشور دیگری، مورد احترام و حمایت باشد.

سخنگوی خاورمیانه و شمال آفریقای دولت انگلیس افزود: ما شهرک هایی که در خاک فلسطین اشغالی برپا شده اند، به رسمیت نمی شناسیم و به آن به عنوان بخشی از اشغالگری می نگریم.

ساموئل اضافه کرد: اگر اسرائیلی ها می خواهند که در روند صلح مشارکت داشته باشند، باید موضع خود را نسبت به احداث شهرک ها بیان و با گسترش آن مقابله کنند، در غیر این صورت بتدریج راه برای حل نهایی صلح در این منطقه بسته خواهد شد.

وی در خصوص تصمیم آمریکا در انتقال سفارت به بیت المقدس گفت: موضع لندن در این باره مشخص است، ما تا پایان مذاکرات مستقیم اسرائیل و فلسطینی ها، این شهر را پایتخت هیچ کشوری نمی دانیم و نسبت به این تصمیم واشنگتن ابراز تاسف می کنیم.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا، دسامبر ۲۰۱۷ (آذرماه ۹۶) قدس را به عنوان پایتخت رژیم اسرائیل به رسمیت شناخت و با وجود مخالفت و تحریم بسیاری از کشورها و نهادهای بین المللی از جمله اتحادیه اروپا،در ۱۴ می ۲۰۱۸ (۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۷) سفارت کشورش را از تل آویو به قدس اشغالی انتقال داد، اقدامی که خیزش دوباره مردم فلسطین و راهپیمایی بزرگ بازگشت را درپی داشته است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.