زیبا اسماعیلی - سخنگوی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی - درباره آمار متقاضیانی که تاکنون موفق به ثبت‌نام موفق برای دریافت کارت سوخت المثنی شده‌اند، به ایسنا گفت: تاکنون دو میلیون و ۱۰۰هزار نفر به‌صورت غیرحضوری و ۲۰۰ هزار نفر به‌صورت حضوری و با مراجعه به دفاتر پلیس +۱۰ موفق به ثبت نام کارت سوخت المثنی شده‌اند.

این درحالی است که آمار ثبت‌نام‌کنندگان در روز گذشته، بیش از یک و نیم میلیون نفر بوده و حدود یک میلیون نفر از روز گذشته تاکنون ثبت نام کرده‌اند.

مهلت ثبت‌نام کارت سوخت درحالی امروز به پایان می‌رسد که تا لحظه انتشار این خبر، شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی، اطلاعیه‌ای مبنی بر تمدید این مهلت منتشر نکرده است.

بر این اساس، عزم دولت برای بازگرداندن کارت سوخت جزم است و بیژن زنگنه - وزیر نفت - نیز در آخرین اظهارنظر خود این موضوع را جدی دانست. البته دولت اعلام کرده است فعلا برنامه‌ای برای سهمیه‌بندی یا افزایش نرخ بنزین ندارد و زمان الزام استفاده از کارت سوخت نیز هنوز مشخص نشده است.

بر اساس این گزارش، مالکان خودرو یا موتورسیکلتی که فاقد کارت سوخت هستند، می‌توانند نسبت به ثبت درخواست خود با مراجعه به سامانه خدمات دولت همراه به نشانی www.mob.gov.ir، اپلیکیشن خدمات دولت همراه و کد دستوری *۴# یا دفاتر پلیس +۱۰ اقدام کنند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.