حمیدرضا حاجی بابایی در نشست  صمیمانه و تخصصی با دبیران دبیرستان سردار و معلم شهید علیرضا حاجی بابایی، اظهار داشت: در استخدام های سال ۱۳۸۸ ،پانزده هزار نفر نیروی جوان و متخصص با مدرک تربیت بدنی جهت توسعه فعالیت های ورزشی در مدارس به ویژه مدارس ابتدایی با توجه به تاثیر گذاری تحرکات بدنی و ورزش و تربیت بدنی در دوران رشد کودکی جذب آموزش و پرورش شدند. که اگر این اتفاق نمی افتاد امروز تقریبا معلم ورزشی در مدارس نبود.

حاجی بابایی تاکید کرد: خوشبختانه غالب این معلمان در حال حاضر با تحصیلات عالی در آموزش و پرورش مشغول ارائه خدمات تخصصی به دانش آموزان هستند.

رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس با ابراز خرسندی از توجه به تربیت بدنی وفعالیت های ورزشی در مدرسه گفت،هدف اصلی ما مهندسی منابع انسانی به ویژه ساماندهی تخصصی نیروی انسانی در رشته‌های تخصصی مانند تربیت بدنی و دوره ابتدایی بوده است. با احیای دانشگاه فرهنگیان و جذب ۲۵ هزار نفر، برنامه ریزی به گونه‌ای بود که در سال ۱۴۰۰ در دوره ابتدایی به ویژه،همه معلمان با رشته‌های تخصصی به کار گرفته شوند.

وی با اشاره به سخنان اخیر رئیس دانشگاه فرهنگیان گفت اگر سالانه ۵۰ هزار دانشجو جذب دانشگاه فرهنگیان شوند، در چند سال آینده بحران نیروی انسانی نخواهیم داشت .سیاست و برنامه ریزی ما احیا وفعالیت دانشگاه فرهنگیان با استفاده از حداکثر ظرفیت این دانشگاه بود ولی آقای فانی با کارشناسی غلط ۳۰۰ هزار نفر را نیروی مازاد اعلام کرد که متعاقب آن دانشگاه فرهنگیان نیمه تعطیل شد و دولت در اختصاص بودجه نگاه منفی به آموزش و پرورش پیدا کرد که منجر به نزول سالانه اعتبارات این دستگاه عظیم فرهنگی کشورشد.

رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس اظهار داشت: بی سواد و آشپز خطاب کردن معلمان یک عقده گشایی سیاسی بود که خوشبختانه عملکرد و درخشش  این عزیزان در عرصه‌های علمی زیباترین پاسخ به این ادعای بی اساس است.

حاجی بابایی تاکید کرد: در حال حاضر آموزش و پرورش ۱۹۴ هزار نفر کمبود نیروی انسانی دارد که در فراکسیون فرهنگیان به دنبال راهکار برای حل این مشکل هستیم که افزایش ظرفیت دانشگاه فرهنگیان و عملکرد مثبت آن در سال جاری که حتی منجر به ورود ۵۰ هزار نفر از جوانان فارغ التحصیل در تکمیل ظرفیت به این دانشگاه شد، دستاورد این جلسات است. منتظر هستیم ببینیم دولت در لایحه بودجه ۹۸ برای رتبه بندی معلمان چه پیشنهادی دارد،در زمینه اجرای برنامه رتبه بندی از حداکثر ظرفیت قانونگذاری استفاده خواهیم داشت.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.