حسام عقبایی نایب رئیس اول اتحادیه املاک استان تهران با بیان اینکه بازار مسکن تأثیر پذیرترین بازاری بود که به افزایش قیمت ارز واکنش نشان داد، گفت: در صورتی که قیمت ارز تا پایان سال کاهش یابد، در نیمه دوم اسفندماه امسال شاهد شکسته شدن حباب قیمت مسکن خواهیم بود.

وی ادامه داد: در برخی از مناطق تهران شاهد رشد نامتعارف قیمت‌ها تا صددرصد بوده ایم و در صورتی که قیمت ارز کاهش یابد، قیمت مسکن نیز ۲۵ درصد ارزان‌تر می‌شود.

عقبایی ادامه داد: نرخ ارز  بر قیمت زمین، مصالح ساختمانی، آهن‌آلات، میلگرد و تراکم‌های ساختمانی  تأثیرگذار بوده و همین موضوع باعث افزایش ۸۰ تا ۱۰۰ درصدی قیمت‌ واحدهای مسکونی شده است.

 

نایب رئیس اول اتحادیه املاک استان تهران اظهار کرد: در صورتی که قیمت ارز کاهش نیابد، رکود تورمی تا سال ۹۸ ادامه می‌یابد و همین موضوع باعث ایجاد مشکلات بسیاری به ویژه برای متقاضیان و خریداران مسکن می‌شود.

وی تصریح کرد: ورود و یا خروج بازار مسکن از رونق، ۴ الی ۵ سال زمان می‌برد و ما هم‌اکنون در بازار مسکن شاهد رکود تورمی ۸۳ درصدی هستیم که ۷ الی ۸ سال زمان می‌برد تا به وضعیت متعادل شود.

عقبایی اظهار کرد: دولت باید اقدامات لازم از جمله ساخت واحدهای مسکونی استیجاری و افزایش تسهیلات خرید مسکن با اقساط مناسب و مدت زمان بازپرداخت طولانی را در نظر گیرد تا شاهد بهبود هرچه سریعتر این بازار باشیم

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.