حسین امینی در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص گزینه‌های موردنظر اصلاح‌طلبان استان برای استانداری خراسان رضوی، گفت: بعد از قانون بازنشستگی که طبیعتا تعداد زیادی از استانداران کشور نیز بازنشسته می‌شدند، ما در استان خراسان رضوی جهت کمک به وزارت کشور و دولت کمیته‌ای را تشکیل دادیم.

وی افزود: این کمیته متشکل از هیئت‌رئیسه شورای هماهنگی احزاب اصلاح‌طلب، مسئول کمیته سیاسی احزاب اصلاح‌طلب، یک نفر از حزب اعتدال و توسعه، یک نفر از شورای شهر، یک یا چند نفر از نمایندگان مجلس استان خراسان رضوی همسو با دولت، دو نفر از شخصیت‌های حقیقی و مسئول ستاد سابق دکتر روحانی بود.

امینی بیان کرد: بنا شد تا این افراد رایزنی کنند و با توجه به شاخص‌هایی که یک استاندار به خصوص در استانی همچون استان خراسان رضوی باید داشته باشد، ضرورت انتخاب افرادی که قدرت کامل و لازم را داشته باشند، موقعیت و نیازهای استان خراسان را به خوبی بشناسند و قادر باشند سیاست‌ها و برنامه‌های دولت را به خوبی اجرا کنند، چندین جلسه تشکیل شد، افرادی مشخص و بررسی شدند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب ادامه داد: برخ از این افراد، گرچه استاندار نیستند اما بازنشسته هستند و برخی که در حال حاضر استانداران موفقی هم هستند، تمایل نداشتند که جابه‌جا شوند و برخی هم نپذیرفتند. در مجموع ما به هشت نفر رسیدیم که قرار شد این هشت نفر را به وزارت کشور و دولت معرفی شوند. تلاش ما این بوده که جهت کمک به وزارت کشور و دولت این افراد را به آن‌ها معرفی کنیم. امیدواریم که توجه شود و بتوانیم جلساتی هم با آن‌ها داشته باشیم.

وی در خصوص این گزینه‌ها، عنوان کرد: انصاری، نماینده اسبق مشهد در مجلس شورای اسلامی و عضو شورای شهر تهران در دور گذشته، شوشتری، نماینده فعلی قوچان و فرماندار اسبق، کاظمی، معاون فعلی وزارت آموزش و پرورش و مدیرکل سابق آموزش و پرورش استان، محقر، معاون اسبق وزارت کشور و نماینده سابق مجلس شورای اسلامی، مظفری، معاون اسبق استانداری خراسان و نماینده سابق مجلس، مقدس‌زاده، شهردار اسبق منطقه شش تهران و مدیر کل سیاسی اسبق استانداری خراسان و معاون فعلی استانداری اصفهان و خانم مولاوردی، معاون سابق امور زنان و خانواده رئیس جمهور و دستیار ویژه رئیس جمهور در امور حقوق شهروندی و قربان میرزایی مدیرکل اقتصادی استانداری خراسان رضوی هشت گزینه موردنظر اصلاح‌طلبان هستند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.