مقامات آمریکا با ورود "گوشت آزمایشگاهی" به غذای مردم این کشور موافقت کردند. این گوشت، از محصولات غذایی است که با استفاده از سلول‌های حیوانی در آزمایشگاه تولید می‌شود. "سازمان غذا و داروی آمریکا"(FDA) پس از نشستی که در ماه اکتبر برگزار شد، در بیانیه‌ای اعلام کرد که با استفاده از محصولات غذایی کشت سلولی موافق است. از آنجا که هنوز جزئیات فنی این برنامه تایید نشده، سازمان غذا و دارو بر جمع‌آوری و تمایز سلول‌ها و "وزارت کشاورزی آمریکا"، بر تولید و برچسب‌گذاری محصولات نظارت خواهد کرد.

در این بیانیه آمده است: این چارچوب قانونی طوری است که هم از تجربه سازمان غذا و دارو در تنظیم فناوری کشت سلولی و بیوسیستم‌های زنده استفاده می‌کند و هم تجربیات وزارت کشاورزی را در محصولات دام و طیور برای مصرف انسانی به کار می‌برد. پیش از این، موضوع استفاده یا عدم استفاده از محصولات کشت سلولی در آمریکا مطرح نشده بود. در واقع، چندین استارتاپ برای تولید گوشت آزمایشگاهی اقدام کرده‌اند اما هزینه تولید به قدری بالاست که هنوز هیچ محصولی برای فروش ارائه نشده است.

شرکت مواد غذایی "جاست"(Just) که در کالیفرنیا قرار دارد، پیشتر اعلام کرده بود که در نظر دارد تا پایان سال جاری، گوشت آزمایشگاهی را به بازار عرضه کند و در جستجوی یافتن سازمان‌هایی برای همکاری است. شرکت‌های دیگری مانند "ممفیس میتز"(Memphis Meats) و "موسا میت"(Mosa Meat) در هلند نیز پیشتر برای کاهش هزینه‌های تولید این محصول تلاش کردند. هدف از تولید گوشت مصنوعی، توقف کشتار حیوانات و تولید گازهای گلخانه‌ای و در نهایت، تولید پروتئین کافی برای جمعیت در حال رشد جهان است.

(Jessica Almy)، مدیر سیاست‌گذاری "موسسه غذای خوب"(GFI) در آمریکا گفت: مصرف کنندگان حق دارند مجموعه‌ای از انتخاب‌های سالم و جایگزین در اختیار داشته باشند. گفتنی است که سازمان‌های کشاورزی، مخالفت‌ خود را با این طرح ارائه داده‌اند و باور دارند نمی‌توان این محصول را در واقع، گوشت نامید.

مقامات آمریکا هنوز هیچ بیانیه ای در مورد این موضوع ارائه نداده‌اند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.