همان اسم قدیمی‌اش که از زمان حکومت قاجار به آن معروف شد. امیرآباد هم ظاهری مسکونی دارد، هم تجاری. البته در کنار این دو باید به بافت دانشگاهی آن نیز اشاره کرد. حتی عده‌ای اصلی‌ترین نماد هویتی محله را به کوی دانشگاه و دانشکده‌های دانشگاه تهران نسبت می‌دهند. دسترسی فوق العاده این محله از شرق و غرب، شمال و جنوب، موقعیتی استثنایی به ساکنینش می‌دهد که در کمتر محدوده‌ای از شهر تهران شاهد آن هستیم. اگر قصد اجاره آپارتمان در امیرآباد را دارید، جای خوبی آمده‌اید. پیشنهاد می‌کنیم این مطلب را تا انتها بخوانید و با ما پرسه‌ای کوتاه در این محله بزنید.

وسایل حمل و نقل عمومی

پیش‌تر از دسترسی قابل قبول امیرآباد به اتوبان‌های تهران گفتیم اما در این قسمت می‌خواهیم از نکته دیگری سخن بگوییم: مترو، اتوبوس و تاکسی‌های امیرآباد.

1

در قسمت جنوبی امیرآباد، متروی انقلاب اسلامی قرار دارد. همچنین در قسمت شرقی این محله نیز متروی خیابان فاطمی که به میدان جهاد معروف است، چند سالی می‌شود که افتتاح شده است. از سوی دیگر متروی دانشگاه تربیت مدرس، در غرب کارگر شمالی در شرف تاسیس است. تاکسی‌های امیرآباد-انقلاب نیز چند سالی می‌شود که در خدمت ساکنین محله است. در آخر، باید به اتوبوس‌هایی اشاره کنیم که از خیابان کارگر شمالی می‌گذرند. والفجر-میدان ولیعصر و والفجر-پایانه معین جزو قدیمی‌ترین اتوبوس‌هایی هستند که در مسیر این خیابان چندین ایستگاه دارند.

مغازه‌ها و پاساژ‌ها

در قسمت جنوب جلال آل احمد تا نزدیکی‌های بلوار کشاورز، مغازه‌های متعددی در خیابان امیرآباد قرار دارند که از شیر مرغ تا جان آدمیزاد در آن‌ها پیدا می‌شود. مثل سوپر مارکت‌های متنوع، مغازه‌های لباس فروشی، مغازه‌های پروتئین فروشی و ...از سوی دیگر فاصله نه چندان زیاد امیرآباد به خیابان گیشا باعث می‌شود از موهبت‌ پاساژهای متعدد این خیابان(گیشا) بتوان به راحتی بهره برد.

کجای امیرآباد زندگی کنیم؟

کارگر شمالی محله کوچکی نیست. همچنین در این منطقه هم بافت سنتی وجود دارد، هم بافت مدرن. قیمت‌های اجاره آپارتمان در امیرآباد به همین دلیل ممکن است در نوسان باشد. با این حال اگر می‌خواهید به وسایل حمل و نقل عمومی دسترسی راحت‌تری داشته باشید، توصیه می‌شود در قسمت‌های جنوبی امیرآباد یعنی نزدیک به بلوار کشاورز و میدان انقلاب اسلامی سکونت داشته باشید. در مقابل اگر روزانه با وسیله شخصیتان رفت و آمد می‌کنید، بهتر است به اتوبان حکیم، کردستان و همت نزدیک باشید. سایت دیوار با به روزرسانی آگهی‌های اجاره آپارتمان در امیرآباد به شما قدرت انتخاب تعیین دقیق محل و قیمت‌های ودیعه و اجاره را می‌دهد. به عنوان مثال اگر در این سایت ودیعه را تا ۲۵ میلیون تومان و اجاره ماهیانه را تا ۲ میلیون تومان فیلتر کنید، حدود ۱۰ آگهی اجاره آپارتمان در امیرآباد برایتان ظاهر خواهد شد. یک واحد ۷۰ متری ۱۳ ساله، با ودیعه‌ای ۱۶ میلیون تومانی و اجاره ماهیانه یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان در این سایت آگهی شده است. این آپارتمان در مجموع دو طبقه دارد و نزدیک به میدان انقلاب است.

 

 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.