اینجا به مرکز شهر نزدیک نیست با این حال بیشترین سکنه را در غرب تهران از آن خود کرده است. اگر کمی در تاریخ سفر کنیم، متوجه می‌شویم بسیاری از ایرانی‌ها آپارتمان نشینی یا همان زندگی عمودی را در این نقطه شروع کردند.

شهرک اکباتان اگرچه سن ساخت برج‌هایش زیاد است، اما این موضوع برای هیچ‌کدام از صاحبانش مهم نیست و بر قیمت بلوک‌ها تاثیری ندارد.  همه آن‌ها محکم هستند و اکثر واحدها نیز در سال‌های اخیر بازسازی شده‌اند. این روزها در رکود بازار مسکن به سر می‌بریم، اما طبق گفته یکی از املاکی‌های شهرک اکباتان، خرید، فروش یا اجاره هیچ‌گاه در این شهرک راکد نمی‌شود و همیشه مشتریان خودش را دارد. ظاهرا تعداد بالای آگهی‌های خرید آپارتمان در اکباتان در سایت دیوار این ادعا را تایید می‌کند.

خرید آپارتمان در اکباتان

همجوار شهرک اکباتان، بیمه، شهرک آپادانا و شهرک شهید فکوری هم قرار دارند که با کمک یکدیگر توانستند به ناحیه 6 منطقه پنج حالت مسکونی دهند. در عین حال هیچ‌کدام از این محیط‌ها، نه اکباتان با جمعیت 70 هزار نفری‌اش و نه همسایگان، نتوانستند صفت آرام بودن را از این ناحیه سلب کنند. شهرک اکباتان و محله‌های اطراف همگی دنج هستند و در ساکنینی با فرهنگ بالا دارند. اکباتان سال 1340 و بیمه سال 1350 ساخته و البته از سال 1363 سکونت در منطقه بیمه آغاز شد. این دو محله اگرچه بسیار به یکدیگر نزدیک هستند و در واقع بیمه و اکباتان با دیوار هم از یکدیگر جدا نشده‌اند، اما قیمت‌های خانه‌های اکباتان بیشتر از خرید آن در بیمه است. حتی ممکن است هنگامی که در سایت دیوار خرید آپارتمان در اکباتان را جست‌و‌جو کنید، گزینه‌هایی در کوی بیمه نیز برای شما ظاهر شود. به عنوان مثال در سایت دیوار یک آپارتمان 130 متری دو خوابه در فاز یک شهرک اکباتان به قیمت یک میلیارد و 150 میلیون تومان به فروش می‌رسد. این خانه بازسازی شده و دارای کابینت ام دی اف است. در حالی که یک آپارتمان تک‌واحدی 5 طبقه، فول امکانات با سن 7 سال ساخت و در کوی بیمه و نزدیک به ایستگاه متروی این محله یک میلیارد تومان آگهی شده است.

همچنین قیمت خرید آپارتمانی 70 متری، دو خوابه، فول امکان و سه سال ساخت در کوی بیمه طبق آگهی سایت دیوار، 615 میلیون تومان است. اما آپارتمانی 64 متری و یک خوابه در فاز یک شهرک اکباتان، 850 میلیون تومان به فروش می‌رسد و در آگهی دیگری، یک واحد 64 متری با همین مشخصات واقع در فاز دو اکباتان، 780 میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است.

دسترسی ساده و بدون دردسر کوی بیمه به شهرک اکباتان، باعث می‌شود بسیاری از اهالی این محله به راحتی بتوانند از امکانات این شهرک استفاده کنند. البته این به آن معنی نیست که کوی بیمه کمبود امکانات دارد. به همین علت توصیه می‌شود چنانچه رویای خرید آپارتمان در اکباتان را دارید اما بودجه‌تان به این شهرک قد نمی‌دهد، خیلی دور نشوید و به اقامت در بیمه جدی‌تر فکر کنید. اگرچه در حال حاضر قیمت‌های خرید آپارتمان در اکباتان بیشتر از خرید بیمه است، اما ساخت‌و‌سازهای این محل و برنامه بلندمدتی که شهرداری برای بیمه چیده است، بعید نیست حتی این محدوده را از اکباتان هم در آینده گران‌تر کند.

منبع : ویرلن

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.