سیدعباس صالحی پس از شرکت در مراسم افتتاحیه این همایش، با «ولادیمیر مدینسکی» همتای روسی خود در موزه مردم شناسی دیدار و ضمن بررسی همکاری‌های ایران و روسیه در حوزه فرهنگی، تعاملات به وجود آمده میان دو کشور را سازنده و رو به رشد خواند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن تقدیر از مساعدت دولت روسیه برای برگزاری هفته فرهنگی ایران در این کشور اظهار امیدواری کرد که هفته فرهنگی روسیه در ایران سال آینده برگزار شود.

صالحی با بیان اینکه سن پترزبورگ شهری آشنا برای جامعه فرهنگی ایران است، گفت: در این سفر بی شک تصاویر دلپذیری در ذهن ما از این شهر نقش خواهد بست.

او ابراز امیدواری کرد: این سفر و گفت وگوهایی که در پی آن با مقام‌ها و چهره‌های فرهنگی روسیه خواهد داشت به تحقق رویدادهای تازه در حوزه فرهنگی دو کشور منجر شود.

صالحی با اشاره به روابط قدیمی و دیرینه تهران و مسکو گفت: در دهه های اخیر نیز همواره روابط جدیدی میان دو طرف تعریف شده و براساس آن، موافقتنامه‌ها و تبادلات فرهنگی خوبی به امضا رسیده است و امیدوارم این سفر به تحقق رویدادهای تازه در حوزه فرهنگی دو کشور منجر شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پس از این ملاقات در جمع خبرنگاران هم گفت: امیدوارم ارتباطات فرهنگی دو کشور در حوزه های مختلف بیش از پیش گسترش یابد.

وزیر فرهنگ فدراسیون روسیه نیز در این دیدار با تشکر از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران برای حضور در هفتمین همایش بین المللی فرهنگی سن پترزبورگ از آمادگی کشورش برای گسترش روز افزون روابط با ایران سخن گفت.

ولادیمیر مدینسکی با اشاره به برگزاری هفته ایران در شهرهای مسکو و اوفای روسیه ابراز امیدواری کرد: روسیه نیز سال آینده هفته فرهنگی خود را در تهران و یکی دیگر از شهرهای بزرگ ایران برپا کند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.