بنابر دستور هفتگی کمیسیون های تخصصی مجلس تقاضای استیضاح عبدالرضا رحمانی فضلی بعدازظهر دوشنبه - ۱۴ آبان ماه - از ساعت ۱۴:۳۰ تا ۱۶ در این کمیسیون بررسی می شود.

تقاضای استیضاح وزیر کشور چهارشنبه ۱۱ مهرماه با ۲۵ امضا و در ۱۳ محور تقدیم هیات رییسه مجلس شد.

سهل‌انگاری در مباحث امنیتی به ویژه حمله تروریستی اهواز با توجه به این که وزیر کشور، رییس شورای امنیت کشور است، اجرا نشدن قانون تقسیمات کشوری در دولت یازدهم و دوازدهم از مهم ترین محورهای ۱۳گانه این تقاضای استیضاح است.

از دیگر محورهای این استیضاح وضعیت نابسامان قاچاق کالا و فقدان نظارت کافی در این زمینه به ویژه از سوی استانداران، نبود نظارت کافی بر عملکرد شهرداری‌ها و شوراها شهر و عدم ارائه راهکارهای درآمدهای پایدار برای شهرداری‌ها که عده زیادی از کارگران شهرداری در اقصی نقاط کشور حقوق چند ماهه معوق دارند و بی‌توجهی به توسعه سیاسی اجتماعی کشور به ویژه در زمینه احزاب است.

عدم اهتمام به لایحه قانون جامع انتخابات، بی‌توجهی به ناوگان فرسوده حمل و نقل شهری به ویژه در کلان شهرها، رابطه بازی و بی‌ضابطگی در انتخاب استانداران و فرمانداران و بی‌توجهی به شایسته‌ سالاری، نبود نظارت بر عملکرد شهرداری‌ها و دهداری‌ها و گستردگی عمومی از اقدامات آنها، ناکفایتی در مدیریت بحران به عنوان نمونه زلزله کرمانشاه از دیگر محورهای این استیضاح است.

بی برنامگی این وزارتخانه برای جلوگیری از آسیب عمومی اجتماعی و افزایش این آسیب‌ها و بی‌تفاوتی در حل مشکلات و موضوعات همچون پدیده شاندیز و موسسات اعتباری همچون ثامن‌الحجج و مداخله استانداران در امور اقتصادی، صنعتی، تولیدی، کشاورزی، ملکی و تمام شئونات دستگاه‌ها و استان و فقدان پاسخگویی در قبال وضعیت نابهنجار و آشفته کنونی از دیگر محورهای ۱۳ گانه این تقاضای استیضاح است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.