در همین راستا سیدابوالفضل موسوی‌بیوکی، نماینده مردم یزد و عضو فراکسیون امید مجلس از تشکیل کارگروه ویژه بررسی استیضاح کرباسیان در نشست اخیر فراکسیون امید مجلس خبر داد. موسوی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس تصریح کرد: ۱۹۰ نماینده امضا و اعلام کردند که دولت باید تیم اقتصادی خود را اصلاح کند، اما با توجه به اینکه رئیس‌جمهور این اصلاح را انجام نداد، خود مجلس دست به کار شد و بدیهی است پس از این استیضاح چه رای بیاورد و چه رای نیاورد استیضاح بعدی هم در راه خواهد بود و استیضاح وزرای صنعت و جهادکشاورزی هم در دستور کار است. طرح استیضاح وزیر امور اقتصادی و دارایی بیست و هشتم مردادماه با ۳۳ امضا به هیات‌رئیسه مجلس تقدیم و اعلام وصول شد. طرح استیضاح در ۱۵ محور تدوین شده که وضعیت نابسامان اقتصادی کشور، بازار متلاطم ارز و سکه و همچنین سیاست‌های بانک مرکزی از جمله مهم‌ترین محور‌های استیضاح وزیر است.

طرح استیضاح وزیر کشور

ازسوی دیگر سخنگوی کمیسیون امور شوراهای مجلس اعلام کرد: نمایندگان از پاسخ‌های وزیر کشور در کمیسیون شوراها به سوالاتشان قانع نشدند، بنابراین طرح استیضاح وزیر کشور تقدیم هیات‌رئیسه مجلس می‌شود تا در صحن علنی مورد رسیدگی قرار گیرد. اصغر سلیمی، نماینده مردم سمیرم و سخنگوی کمیسیون امور شوراهای مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، با اشاره به جلسه کمیسیون متبوعش که با حضور عبدالرضا رحمانی‌فضلی، وزیر کشور و به‌منظور بررسی طرح استیضاح وی تشکیل شد، اظهار کرد: ۲۴ تیر ماه ۹۷ نامه با امضای ۲۵ نفر از نمایندگان ازسوی هیات‌رئیسه به کمیسیون امور شوراها برای استیضاح وزیر کشور ارسال شد که بررسی این نامه‌ پس از سه هفته امروز انجام شد.

سلیمی با اشاره به برخی محورهای اصلی استیضاح رحمانی‌فضلی، گفت: احزاب و قانون جامع انتخابات، بی‌توجهی به توسعه سیاسی کشور، بی‌برنامگی وزارت کشور برای جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی، عدم کفایت در مدیریت بحران به‌خصوص زلزله کرمانشاه، عدم رعایت شایسته‌سالاری در انتصابات استانی، مساله سپرده‌گذاران پدیده شاندیز و ثامن‌الحجج(ع)، بی‌توجهی به ارزش راهپیمایی اربعین و صدور گذرنامه، عدم اقدام استان‌ها در افزایش اشتغال، قاچاق کالا و عدم کارآیی دهیاران، ناوگان فرسوده حمل‌ونقل شهری، گشت ارشاد و همچنین عدم اجرای قانون تقسیمات کشوری از جمله مهم‌ترین محورهای طرح استیضاح وزیر کشور بود.

برنامه‌های مجلس در هفته جاری

در کنار استیضاح وزیر امور اقتصادی، طرح سوال از وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و ارایه گزارش کمیسیون اقتصادی درباره تحقیق و تفحص از عملکرد بانک مرکزی از دیگر برنامه‌های مجلس درهفته جاری است. «منصور غلامی» وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، قرار است برای پاسخ به سوالات «نادر قاضی‌پور» نماینده ارومیه و «محمدحسین فرهنگی» نماینده تبریز به مجلس شورای اسلامی برود. به گزارش «ایرنا» نمایندگان قرار است گزارش کمیسیون اقتصادی را مبنی‌بر تصویب تحقیق و تفحص از عملکرد بانک مرکزی جمهوری اسلامی در پنج سال گذشته و همچنین تقاضای برخی از خانه ملتی‌ها را در مورد رسیدگی به طرح بانکداری جمهوری اسلامی ایران بررسی کنند.