خالد بن احمد آل خلیفه، وزیر امور خارجه بحرین بر حمایت از عربستان سعودی در ماجرای ناپدید شدن جمال خاشقجی، روزنامه نگار منتقد عربستانی در کنسولگری این کشور در استانبول تاکید کرد.  

خالد بن احمد آل خلیفه در مصاحبه با شبکه ام بی سی، در پاسخ به سئوالی درباره نقش شبکه الجزیره در ماجرای ناپدید شدن جمال خاشقجی مدعی شد: تعامل شبکه الجزیره با این ماجرا مانند طرف خوشحال و سرخوش از اهانت به عربستان سعودی است و این مسئله روشن است.

او ادامه داد در ابتدا این شبکه روایت‌های زیادی را مربوط به ناپدید شدن جمال خاشقجی، شهروند سعودی جعل کرد. دروغ‌های متعددی را در توئیت‌ها و خبر‌هایی که شبکه الجزیره پخش می‌کرد، مطرح و سپس آن‌ها را حذف کردند. توئیت‌های زیادی را حذف کردند، به گونه‌ای که به نظر می‌رسید وکیل آن‌ها گفته است این توئیت‌ها شما را درگیر این ماجرا خواهد کرد. زیرا دلیلی برای اثبات آن در اختیار ندارید.  

خالد بن احمد درباره پرداختن شبکه‌ها و خبرگزاری‌های جهانی به این مسئله خاطرنشان کرد پیش از آنکه پاسخ روشن و صریح از سوی عربستان سعودی اعلام شود شاهد موضع گیری‌ها و انتشار گسترده خبر‌ها در این باره بودیم.

او افزود: هجمه فعلی علیه عربستان سعودی با هجمه علیه بحرین در سال ۲۰۱۱ مشابه است.

وزیر امور خارجه بحرین گفت: ما بر حمایت از عربستان سعودی در این ماجرا تاکید داریم، زیرا از جایگاه، خط مشی و سیاست عربستان سعودی آگاهی داریم و به آن اعتماد داریم.  

 

 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.