در این دیدار، علاوه بر گفتگو و تبادل نظر در خصوص طیفی از موضوعات دوجانبه و بین المللی، طرفین آخرین وضعیت اجرای برجام به ویژه تلاشهای صورت گرفته برای مقابله با آثار تحریم های غیرقانونی آمریکا بعد از خروج آن کشور از برجام را مورد بحث و بررسی قرار دادند و بر ضرورت اجرایی شدن هرچه سریعتر این راهکارها به ویژه کانال ویژه مالی تاکید کردند.

مدیر سیاسی وزارت خارجه آلمان با عراقچی دیدار کرد

طرف آلمانی تصریح کرد که کشورهای اروپایی به اهمیت و فوریت موضوع آگاه بوده و در هفته های اخیر به صورت بسیار فشرده مشغول کار بر روی جنبه های مختلف آن بوده اند و تلاش داریم ظرف روزهای آینده در مشورت با طرف ایرانی سازوکارها را نهایی کرده و با توجه به اولویت ها، بخشهایی از آن را وارد فاز عملیاتی کنیم.

در این دیدار همچنین دکتر عراقچی مراتب اعتراض شدید ایران به بازداشت آقای اسدی - دیپلمات سفارت کشورمان در وین - از سوی پلیس آلمان و استرداد وی به بلژیک را به طرف مقابل ابلاغ و تاکید کرد جمهوری اسلامی ایران این موضوع را به طرق سیاسی و حقوقی مورد پیگیری قرار داده و اقدامات مقتضی را به عمل خواهد آورد.

طرفین بر ضرورت استمرار رایزنی های نزدیک برای پرداختن به موضوعات مورد علاقه منطقه ای و بین المللی و حل مشکلات در روابط دوجانبه و تلاش در جهت توسعه روابط اقتصادی، تجاری و بانکی تاکید کردند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.