محمدعلی افشانی شهردار تهران ظهر امروز در حاشیه جلسه هیئت دولت در پاسخ به سوال خبرنگار مهر درباره موضوع شنود مکالمات در شهرداری تهران، اظهار داشت: کثیف‌ترین اتهام در طول دوره خدمتم، همین اتهام شنود بود و کسی که این مصاحبه را انجام داد بلافاصله آن را تکذیب کرد.

وی افزود: اما بعد از آن، با توجه به اینکه اتهام بسیار زشتی بود برای اولین بار در طول خدمت گفته ام از سایت هایی که این موضوع را منعکس کردند و هم کسی که این حرف را زده، شکایت کنند.

افشانی تصریح کرد: این پرونده را به دستگاه قضایی فرستادیم تا ان شالله در آینده بررسی و اقدام قانونی علیه کسانی که این افتراء زشت را وارد کردند، به عمل آید.

شهردار تهران در خصوص تغییرات احتمالی در معاونت های شهرداری تهران، ادامه داد: از روز اول، تغییرات به مرور و به تدریج در شهرداری وجود داشته و به اعضای شورا نیز گفتم که تا روز آخر مسئولیت حتما عزل و نصب می‌کنم.

وی تصریح کرد: علت اینکه من مانده ام، این است که مردم به صورت میلیونی رای به اعضای شورای شهر داده اند و اعضای شورا نیز شهردار را انتخاب کرده‌اند؛ به همین دلیل در مقابل مردم و شورایی که یکدست اصلاح‌طلب است و با ١٩ رای من را انتخاب کرده اند، احساس مسئولیت اجتماعی دارم.

قانون تکلیف کند، یک ساعت هم نخواهم ماند

شهردار تهران با بیان اینکه به اعضای شورا گفته ام که هرلحظه بخواهند آماده ترک مسئولیت هستم، خاطرنشان کرد: در تمام دوران خدمتم همواره گفته ام که مبنای عمل من، قانون است و اگر قانون شامل حال من باشد، مطمئنا حتی یک ساعت بعد از موعد مقرر نخواهم ماند.

افشانی در پاسخ به سوالی درباره نشست مجمع امید تهران درباره شهرداری تهران، عنوان کرد: من تعمدا در این جلسه شرکت نکردم، چراکه برای مسئول ماندن به هیچ وجه تلاش نمی کنم و تنها چیزی که من را نگه داشته، احساس مسئولیت اجتماعی است.

وی در خصوص جلسه خود با رئیس مجلس نیز، گفت: جلسه با اقای لاریجانی در خصوص مسائل شهر بود و در انتهای این جلسه ایشان پرسیدند تکلیف شما چه می شود که من گفتم هرچه قانون تکلیف کند، عمل خواهم کرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.