امید بن عباس در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به ایام اربعین و تردد زوار حسینی، اظهار کرد: توافقاتی بین دو کشور ایران و عراق صورت گرفت که بر مبنای آن توافقات، در ایام اربعین مرزها برای استفاده تجاری تعطیل هستند.

وی ادامه داد: با توجه به توافقات انجام‌گرفته میان دو کشور، از صبح امروز چهارشنبه (۲۵مهرماه) هیچ گونه باری اجازه ورود به مرز چذابه و شلمچه را ندارد.

مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری خوزستان تصریح کرد: کامیون‌هایی که تا امروز به مرز وارد شدند و در مرزها هستند، با فعالیت شبانه‌روزی دستگاه‌های ذیربط در مرز هر چه سریعتر و با اولویت بارهای فاسد شدنی و مواد غذایی از کشور ترخیص و وارد عراق خواهند شد.

بن عباس عنوان کرد: مرز در ساعات آینده از ماشین‌های تجاری خالی می‌شود و تجار و بازرگانان همانطور که قبلا هم اطلاع رسانی شد، صرفاً از طریق بندر خرمشهر و به صورت دریایی می‌توانند صادرات خود را به بندر ام القصر یا بندر بصره عراق انجام دهند .

وی خاطرنشان کرد: همه دستگاه‌های دولتی و تجار و بازرگانان از اعزام کالا به مرزهای شلمچه و چذابه جداً خودداری کنند زیرا مرزها از امروز رسما تعطیل می‌شوند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.