آناتولی گزارش داد،‌ یاشار گولر، رئیس ستاد کل ارتش ترکیه به منظور شرکت در کنفرانس سازمان مبارزه با افراط‌گرایی خشونت‌طلب به آمریکا سفر کرده است.

بر اساس بیانیه وزارت دفاع آمریکا، او در دیدار با ژنرال جوزف دانفورد رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا به بحث و گفت‌وگو درباره امنیت و ثبات در شهر منبج سوریه و همکاری دوجانبه برای مقابله با گروه تروریستی داعش پرداخته است.

این بیانیه خاطرنشان کرد: آمریکا و ترکیه از روابط بین ارتش‌هایشان به شکلی قدرتمند و راهبردی و مداوم و به عنوان اعضای کلیدی ائتلاف ناتو بهره‌مند هستند. توافق میان ترکیه و آمریکا بر سر منبج متمرکز بر خروج نیروهای پ‌ک‌ک و یگان‌های مدافع خلق کرد در استان حلب در شمال سوریه در راستای ایجاد ثبات در منطقه است. این در حالی است که وزیر دفاع ترکیه اعلام کرده که نظامیان ترکیه و آمریکا قرار است در کوتاه‌مدت ماموریت آموزشی مشترک بر سر گشت‌زنی‌های ترکیبی را به پایان برساند.

وزیر دفاع ترکیه خاطرنشان کرد: سربازان آمریکایی و ترکیه‌ای شروع به اجرای گشت‌زنی‌های مشترک در  منبج سوریه در مدت زمانی زود خواهند کرد.

ژنرال خلوصی آکار، وزیر دفاع ترکیه در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: آموزش مشترک سربازان آمریکا و ترکیه بر سر گشت‌زنی‌های مشترک در منبج در مدت زمانی کوتاه تکمیل خواهد شد. روز یکشنبه ارتش ترکیه تصاویری را از حضور سربازان آمریکایی و ترکیه‌ای طی یک ماموریت آموزشی منتشر کرد. چند روز پیش آکار از آغاز آموزش مشترک برای این گشت‌زنی‌ها در منطقه خبر داده بود.

ژنرال آکار اظهار کرد: فرآیند مربوط به ادلب طبق برنامه‌ریزی ادامه خواهد یافت و ترکیه به تعهداتش پایبند باقی می‌ماند.

ماه گذشته آنکارا و مسکو توافقی را امضا کردند که خواهان اجرای یک منطقه عاری از سلاح در ادلب شده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.